۰
رئیس کل بانک مرکزی گفت: مالیات بر سود سپرده‌های اشخاص حقوقی در بانک‌ها با کمک مجلس از بودجه سال ۱۴۰۱ حذف می‌شود.
مالیات بر سود سپرده‌ حقوقی در بانک‌ها حذف خواهد شد
به گزارش اخباربانک، علی صالح آبادی با بیان اینکه مالیات بر سود سپرده‌های اشخاص حقوقی در بانک‌ها با مساعدت مجلس از بودجه سال ۱۴۰۱ حذف می‌شود، گفت: در سامانه نیما عرضه ها به مراتب بیش از تقاضا است. برای نمونه از ابتدای سال تا دیروز حدود 26.5 میلیارد دلار در سامانه نیما معامله انجام شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67 درصد رشد در این سامانه در عرضه ها و معاملات بود.

وی افزود: کل تأمین ارز برای واردات نیز در بازه زمانی یاد شده معادل 38.5 میلیارد دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 22 درصد رشد داشت. همچنین 1.5 میلیارد دلار حجم معاملات اسکناس و نسبت به دوره مشابه سال گذشته 40 درصد رشد معاملات اسکناس بود. بنابراین از نظر عرضه وضعیت مطلوبی وجود دارد و مشکلی خاصی در زمینه عرضه ارز وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: در هر حال قرار است ارزهای پرطرفدار باتوجه به ذخایر بسیار خوب عرضه شود و قابل استفاده در بازار باشد. استقبال صادرکنندگان از بازار متشکل ارزی نیز بسیار مناسب است. در حال حاضر صادرکنندگان به صورت توافقی ارزهای زیادی را در بازار عرضه می کنند و هیچ مشکلی در تأمین اسکناس و حواله ارزی وجود ندارد. بانک مرکزی بر سامانه نیما و نیز بر سامانه برخط صرافی ها نظارت کامل و رصد دقیق دارد.

صالح آبادی توضیح داد: از هفته آینده، سامانه برخط صرافی ها، با هدف تسهیل ارائه خدمات به متقاضیان عملیاتی خواهد شد. افرادی که درصدد هستند ارزی را خریداری کنند به جای مراجعه حضوری به صرافی ها از طریق سامانه برخطی که راه اندازی شده، می توانند درخواست ها را به صورت برخط به صرافی مدنظر ارسال کنند و پس از احراز هویت به صورت حضوری مراجعه کرده و ارز را دریافت می کنند.

ورود بخش خصوصی در ضرب و عرضه سکه
به گفته وی با توجه به حباب موجود و تقاضای فعالان بخش خصوصی از بانک مرکزی، مقرر شد طلای آب شده ارائه و سپس به سکه تبدیل و در بازار عرضه شود. لذا با توجه به تقاضای فعالان بخش خصوصی در این زمینه در حال حاضر کارگروه ویژه ای در این باره در بانک مرکزی تشکیل شده و این امر تحت نظارت بانک مرکزی خواهد بود و البته توسط بخش خصوصی این کار انجام می شود.
https://akhbarbank.com/vdcip3av.t1ayr2bcct.html
تازه ترین اخبار