۰
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اعلام شروع معاملات آزمایشی رمزریال توسط دو بانک بزرگ بورسی و دولتی، گفت: چند بانک هم در صف قرار دارند.
شروع معاملات پیش آزمایشی رمزریال در دو بانک بزرگ
به گزارش اخباربانک، مهران محرمیان درباره آخرین وضعیت اجرای رمزریال و معاملات که قرار بود در شهریور یا مهرماه عملی شود گفت: فعلا" دو بانک ملت و ملی و تعداد محدودی فروشگاه و برخی اشخاص به عنوان اولین گروه انتخاب شدند و در حال معاملات آزمایشی ریال دیجیتال در کیف پول هستند. همچنین با پیوستن بانک سوم در آینده نزدیک ، دوره اجرای پیش آزمایشی به پایان می رسد.

وی افزود: بررسی خروجی‌های معاملات هم در جریان بوده و بازخوردها دریافت می‌شود تا بتوان مشکلات را برطرف کرد. در مرحله بعدی با تعداد نفرات، بانک‌ها و فروشگاه‌های بیشتر معاملات رمز ریال انجام خواهد شد. رمز ریال نیازی به تنظیم‌گر ندارد و بانک‌های بسیاری مشتاق ورود به این عرصه هستند و همه بانک ها نیز تا پایان دوره آزمایشی به این گروه اضافه خواهند شد.

براساس این گزارش، بانک مرکزی در نظر دارد همزمان با اجرای دوره‌های پیش آزمایشی و آزمایشی، ضمن دریافت نظرات و پیشنهادات کارشناسان و خبرگان پولی و بانکی، امکان دسترسی عموم مردم به ریال دیجیتال را به صورت تدریجی فراهم کند.
https://akhbarbank.com/vdcfjcdc.w6de1agiiw.html
تازه ترین اخبار