۰
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۶

قطعی جدید برای رمز ارز سولانا رقم خورد

در روز جمعه، یک گره با پیکربندی اشتباه، منجر به توقف پردازش تراکنش‌ها در شبکه‌ی سولانا و آفلاین شدن آن شد.
بر اساس داده‌های ارائه شده توسط سولانا، از ماه ژانویه تاکنون، ماهی که طی آن چند قطعی رخ داد، این قطعی، چهارمین قطعی بزرگ برای این بلاکچین محبوب به شمار می‌رود.

این قطعی، یک سال پس از نزدیک به 18 ساعت توقف فعالیتی که سپتامبر سال گذشته رخ داد، اتفاق افتاده است. در عین حال، زمستان رمز ارزی سخت منجر به افت 81 درصدی سولانا در سال 2022 شده است.

جمعه شب، سایت وضعیت سولانا، که توسط بنیاد سولانا مدیریت می‌شود، در پستی نوشت که این شبکه در حال تجربه‌ی عملکرد پایین‌تر از سطح عادی است و توسعه دهندگان سولانا، در حال کار بر روی بررسی مشکل هستند. مدتی کوتاه پس از آن، سولانا نوشت که شبکه با قطعی مواجه شده است و تراکنش‌ها پردازش نمی‌شوند.

شرکت Solana Labs، به سوالات Decrypt پیرامون این قطعی پاسخی نداد.

در حالی که مدیران سولانا، اعداد موجود از مجموع قطعی‌های این شبکه را تایید نکرده‌اند، آناتولی یاکوونکو، بنیان‌گذار سولانا، در صحبت با Real Vision گفت که قطعی‌ها به طلسم ما تبدیل شده‌اند و اشاره کرد که بلاکچین بیت کوین در تاریخ خود، با فاصله‌های چند ساعته میان دو بلاک مواجه شده است.

سولانا، یکی از چند بلاکچین قرارداد هوشمند، که به عنوان قاتل اتریوم لقب گرفته است، یک بلاکچین محبوب برای مینت کردن NFTها و برنامه‌های غیرمتمرکز است. حال پس از اینکه در روز 15 سپتامبر، اتریوم به گواه سهام انتقال پیدا کرد، سولانا، سومین بلاکچین گواه سهام از حیث ارزش کل به شمار می‌رود.

منبع: Decrypt
https://akhbarbank.com/vdcbsabw.rhbzwpiuur.html
تازه ترین اخبار