۰
شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۱

نگاهی به لپ تاپ ZenBook ۱۷ Fold OLED ایسوس

نگاهی به لپ تاپ ZenBook ۱۷ Fold OLED ایسوس
لپ تاپ ایسوس ZENBOOK ۱۷ Fold OLED یک محصول خاص نسل اول است که به‌عنوان لپ تاپی جذاب روانه بازار شده است. ما در این مطلب سعی داریم که نگاهی انحصاری به این محصول داشته باشیم.ایسوس با اولین لپ تاپ ۱۷ اینچی همراه با صفحه نمایش تاشو خود می‌تواند حرفه‌های زیادی برای گرفتن داشته باشد. در گوشی‌های تاشو، سامسونگ قبل از اینکه بتواند دو سری بسیار قدرتمند را در چهار نسل روانه بازار کند، شروعی متزلزل کننده داشته است. همراه با هواوی، شیائومی، اوپو و آنر که محصولات مشابه و گران قیمتی را تولید کردند، این سامسونگ بود که در نهایت سهم اکثر بازار گوشی‌های تاشو را برای خود فراهم کند.
 
نگاهی به لپ تاپ ZenBook 17 Fold OLED ایسوس
حال به نظر شما این موضوع در جهان لپ تاپ و تبلت به چه شکل است؟ شایعاتی وجود دارد که سامسونگ می‌تواند یک نسخه تاشو از سری گلکسی تب خود را در سال ۲۰۲۳ روانه بازار کند. این در حالی است که یک کامپیوتر تاشو مانند لپ تاپ، تاکنون تنها به X1 Fold لنوو محدود شده است و محصول دیگری در این راستا روانه بازار نشده است. این لپ تاپ هم اواسط سال ۲۰۲۰ عرضه شده و انتظار می‌رود که به زودی نسل بعدی آن را هم داشته باشیم. اگر لپ تاپ لنوو را دیده باشید، بلافاصله طراحی ایسوس را هم روی آن تشخیص می‌دهید. لپ تاپ لنوو تاشو صفحه نمایش بسیار بزرگ‌تری دارد. لنوو در مقایسه با پنل ۱۷ اینچی این دستگاه دارای صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی است. این تفاوت در قیمت لپ تاپ ایسوس هم منعکس شده است.
 
لپ تاپ ایسوس با قابلیت تاشو
بنابراین، با این قیمت، آیا مشخصات فنی که دریافت می‌کنیم، مناسب هستند؟ ما برای رسیدن به پاسخ این سوال نگاهی به لپ تاپ ZENBOOK 17 Fold OLED ایسوس داشته‌ایم. این محصول از یک نمایشگر اولد با اندازه ۱۷.۳ اینچی استفاده می‌کند که انعطاف پذیر هم است و می‌توان آن را مانند لپ تاپ لنوو قبلی به‌طور کامل باز کرده و از صفحه نمایش بزرگ آن استفاده کرد. یک پایه در پشت آن وجود دارد که لپ تاپ را در یک زاویه راحت نگه می‌دارد و یک صفحه کلید بلوتوثی همراه هم برای تایپ در صفحه نمایش بزرگ وجود دارد. کیفیت پنل هم 2K OLED HDR است و همراه با حداکثر میزان روشنایی ۵۰۰ نیت می‌تواند چشم‌گیر ظاهر شود.

این صفحه نمایش برای تماشای ویدیوها و فیلم‌ها توسط خود یا همراه با شخصی دیگر می‌تواند بسیار مناسب باشد. هنگامی که صفحه نمایش به شکل صدفی خم می‌شود، می‌توانید آن صفحه کلید بلوتوثی را در بالای نیمه پایینی صفحه قرار دهید. این روند سبب می‌شود که دستگاه به یک لپ تاپ ۱۲.۵ اینچی تبدیل شود. ما این‌طور احساس خواهیم کرد که این حالت به‌طور کامل توسط کاربران درک خواهد شد. حاشیه‌های بزرگ لپ تاپ ایسوس با کوچک‌تر شدن صفحه نمایش بیشتر به چشم می‌آیند و این جذابیت آینده نگرانه لپ تاپ را کمی از بین می‌برد. همان‌طور که انتظار داریم، لپ تاپ ایسوس ZENBOOK 17 Fold OLED صفحه کلید را هنگام قرار دادن در نیمه پایینی، تشخیص داده و مطابق با آن هم پاسخ داده می‌شود.
 
نگاهی به لپ تاپ ZenBook 17 Fold OLED ایسوس
مشخصات فنی لپ تاپ ایسوس
در داخل لپ تاپ، جدیدترین تراشه نسل دوازدهم اینتل از سری Core i7 قرار دارد. این یکی از اولین دستگاه‌هایی است که با حالت کم مصرف سری U روانه بازار شده است. در کنار آن یک حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و یک ترابایت حافظه SSD را هم می‌بینیم. این محصول از دو پورت تاندربولت ۴ هم پشتیبانی کرده و می‌توانید از جک هدفون استفاده کنید. ضخامت این لپ تاپ به ۰.۳۴ اینچ در حالت باز شده وو ۰.۵۱ اینچ در حالت تا شده می‌رسد. کل مجموعه هم ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد. اگر این لپ تاپ را از کناره‌ها حمل کنید، حس سنگین‌تری نسبت به دستگاهی با این اندازه در هنگام تا شدن خواهید داشت.
 
قیاس با لپ تاپ لنوو تاشو
این‌ها اصول اولیه‌ای بودند که در مورد لپ تاپ ایسوس تاشو به آن‌ها اشاره کردیم. شرکت بیش از ۱۰ سال پیش کار خود را در این راستا آغاز کرده و نمونه سازی‌های این لپ تاپ هم بیش از سه سال پیش شروع شده بودند. تیم‌های تحقیق و توسعه این محصول تاشو قبل از رسیدن به محصول نهایی، تقریبا ۲۰ بار تکرار را تست کرده بودند. ایسوس یک مدل ۱۳ اینچی را تست کرده و حتی یک تاشو با روکش معکوس شبیه به Mate X2 هواوی را هم امتحان کرد. اما این طراحی‌ها در نهایت به محصول نهایی نرسیدند. ما برای دریافت اطلاعات در مورد فرایند نمونه‌سازی، با مدیر بازاریابی فنی ایسوس هم برای بازی و کامپیوترهای شخصی صحبت کردیم.

او می‌گوید که فرایند نمونه سازی همیشه چیزها را خوب و روان تصور می‌کند. اما در واقعیت به ندرت قرار است که همه چیز به خوبی پیش رود. ما در این فرایند به اتفاقاتی برخورد کردیم که انتظارات‌مان را عوض کرده و منطقی‌تر به قضیه نگه کردیم. اکر دستگاهی تاشو مانند این بسازید، همواره باید متقارن باشد. هر دو قسمت باید اندازه یکسان، وزن مساوی و المان‌های مشابه دیگری داشته باشد. این یک چالش بزرگ برای ما بود و گشتار و لولا هم وجود داشته است. ما سعی کردیم که کاربر آسان‌تر اقدام به باز و بسته کردن لپ تاپ ایسوس تاشو کند و در عین حال آن‌قدر قوی باشد که به خودی خود باز نشود.
 
نگاهی به لپ تاپ ZenBook 17 Fold OLED ایسوس
تفکرات پشت لپ تاپ ایسوس تاشو
این تفکرات ایسوس را هدایت کرد تا در نهایت بتواند نمونه اولیه را با یک پایه باریک بسازد. این کامپیوتر تاشو در حالت‌های مختلف راه‌اندازی شده و در نهایت حالت پرتره آن نیز توسط کمپانی طراحی شد. آلبینوس می‌گوید که تیم مجبور شد برای برآورده کردن سناریوهای رایج استفاده از لپ تاپ‌های تاشو مانند لپ تاپ لنوو تاشو، یک سری معاوضه‌ها هم داشته باشد. به گفته کرون، ۲۰۰ گرم اضافی که یک پایه بزرگ‌تر به آن اضافه می‌کرد، روی این طراحی تاثیر گذاشته بود.
 
خرید لپ تاپ اچ پی از مقداد آی تی
علاوه برای انواع لپ تاپ ایسوس شما می‌توانید برای خرید لپ تاپ اچ پی هم از فروشگاه مقداد آی تی کمک بگیرید. این فروشگاه با تجربه و سابقه‌ای ارزشمند، اقدام به تهیه و ارائه لپ تاپ اچ پی در کنار برندهای دیگری مانند ایسوس و لنوو کرده و تنوع عالی محصولات را رعایت کرده است.
https://akhbarbank.com/vdcgqt97.ak9uu4prra.html
تازه ترین اخبار