پیش‌بینی وضعیت بورس

2 مهر 1401 ساعت 9:01

در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری از یک هفته نیمه تعطیل می‌رویم که بازار سرمایه در ادامه سریال "هر روز یک کندل قرمز" یک افت نزدیک به 12 هزار واحدی دیگر را ثبت کرد و شاخص وارد مهمترین سطح حمایتی خود در محدوده یک میلیون و 350 – 360 هزار واحد شد.


به گزارش اخباربانک، در این روز ارزش معاملات تحت تاثیر قرار گرفتن پشت دیوار تعطیلات و همچنین نگرانی از بابت اخبار مرتبط با بازارهای جهانی، در سطوح بسیار ضعیف 2.200 میلیارد تومانی قرار گرفت. کماکان خروج نقدینگی ادامه دارد اما نکته جالب توجه کاسته شدن از شدت این موضوع است. البته که دیگر پولی باقی نمانده که بتواند از این منجلابی که دولت ایجاد کرده، خارج شود ... !

بورس اوراق ‌بهادار تهران در حالی از نبود جریان نقدینگی کافی در معاملات رنج ‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌برد که طی یک ماه اخیر شاخص کل دو رویه متفاوت را در پیش گرفت. ابتدا روندی نوسانی داشت و برای مدتی درگیر حرکت‌های رفت و برگشتی روی حمایت یک میلیون و 422 هزار واحد بود و پس از آنکه نتوانست واکنش درخور توجهی به این سطح "استاتیک" نشان دهد، روند کاهشی را در پیش گرفت. در نتیجه این رویداد باری دیگر بازار بر مدار اصلاح قرار گرفت و شاخص کل نیز به اَبَرکانال 1.3 میلیون واحدی راه یافت.

خوب است بدانید که بازار در تاریخ ششم فروردین ماه 1401 کار خود را در ارتفاع یک میلیون و 367 هزار واحدی آغاز کرد و در شرایطی به نقطه سر به سر خود بازگشته که در سایر بازارها میزان رشد قیمت‌ها تقریبا همسو با تورم بوده و تنها این بازار سرمایه است که به مانند طفل سرراهی به حال خود رها شده و هیچگونه حمایتی به شکل عملی از آن صورت نمی‌پذیرد ... !!

انصافا سخن گفتن درخصوص روند فعلی بازار دشوار است. به نظر می‌رسد برای روزهای پیش رو هم بازاری کم‌حجم و کم‌رمق را داشته باشیم. اما این امیدواری وجود دارد که با گذر از تعطیلات پیش رو و انتشار گزارش‌های ماهانه، یک نوسان رو به جلوی 10 – 15 درصدی را در برخی از نمادهای خوش‌نوسان بازار داشته باشیم. گفتنی است، چنانچه روند بازار مطابق با تحلیل ارائه شده (برگشت از حمایت یک میلیون و 350 هزار واحدی) پیش نرود و سطح فوق از دست برود، باید در انتظار یک افت 50 هزار واحدی دیگر به عنوان سناریوی دوم باشیم که البته امیدواریم کار به اینجا نرسد ... !


کد مطلب: 87406

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/87406/پیش-بینی-وضعیت-بورس

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com