۰
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۴

ریزش فلزات گرانبها و رکود طلای جهانی

قیمت طلا با تمرکز سرمایه‌گذاران بر نشست فدرال رزرو ثابت است.
به گزارش اخباربانک، قیمت طلا امروز سه شنبه در محدوده محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران مواضع محتاطانه خود را در آستانه نشست سیاست‌گذاری این هفته فدرال رزرو حفظ کردند زیرا که بانک مرکزی ایالات متحده احتمالاً نرخ های بهره را برای مهار تورم بالا افزایش می‌دهد.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۷ درصد افزایش به ۱۶۷۵ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۶۷۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست سیاست دو روزه خود در روز چهارشنبه، نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد، در حالی که بازارها شانس ۱۹ درصدی برای افزایش ۱۰۰ واحدی را نیز خواهند داشت.

قیمت طلا در روز گذشته (دوشنبه) تضعیف شد و در روز جمعه به سمت پایین‌ترین سطح ۲۹ ماهه خود رسید زیرا بازدهی دلار و خزانه داری آمریکا به دلیل انتظارات برای افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو تقویت شد.

اگرچه شاخص دلار ۰.۳ درصد کاهش یافت اما فاصله چندانی با بالاترین سطح ۲۰ سال گذشته نداشت. دلار قوی‌تر، شمش را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر می‌کند. شاخص بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری نزدیک به بالاترین سطح خود در بیش از یک دهه گذشته بود که در روز دوشنبه کاهش یافت.

به گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با ۰.۳ درصد کاهش از ۹۶۰.۸۵ تن در روز جمعه به ۹۵۷.۹۵ تن در روز دوشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۹.۴۸ دلار رسید. پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۱۸.۲۹ دلار رسید و پالادیوم با ۱.۵ درصد کاهش به ۲۱۹۱ دلار و ۷۵ سنت رسید.
https://akhbarbank.com/vdcgxw97.ak9uu4prra.html
تازه ترین اخبار