۰
در نیمه اول سال 2022 (دی 1400 تا خرداد 1401)، تعداد دامنه هایی که برای انجام کلاهبرداری های رمزارزی استفاده می شوند، چندین برابر شده است.
طبق گزارشی که توسط Group-IB، یک شرکت امنیت فضای مجازی مستقر در سنگاپور منتشر شده است، تعداد این دامنه ها که به عنوان صفحات خوش آمدگویی برای جریان های کلاهبرداری یوتیوب استفاده می شود، در نیمه اول امسال پنج برابر شده است. بطوریکه بیش از 2000 مورد از این دامنه ها اخیرا شناسایی شده است.

اکثر این سایت های کلاهبرداری رمزارزی از نام شخصیت های معروف مرتبط با رمزارزها، از جمله رئیس جمهور السالوادور، نجیب ابوکیه و فوتبالیست معروف کریستیانو رونالدو، در کنار دیگر حامیان معروف رمزارزها مانند مایکل سیلور و ایلان ماسک برای جذب کاربران استفاده می کنند. بیش از 60 درصد از این دامنه‌ ها از طریق شرکت‌ های روسی ثبت شده‌ اند، اما به سمت سرمایه‌ گذاران رمزارزی جوامع اسپانیایی و انگلیسی زبان هدایت می‌ شوند که هدف اصلی برای کلاهبرداری هستند.

کلیپ های جعلی کریپتو در یوتیوب
رشد این نوع کلاهبرداری ها به دلیل وجود یک بازار زیرزمینی که به فروش تمام نرم افزارهای مورد نیاز برای ایجاد یک کلیپ تقلبی رمزارزی میزبانی شده توسط یوتیوب اختصاص داده شده و سطح بالای توجهی که این کلیپ ها دریافت می کنند امکان پذیر است. اکثر این ها به طور متوسط بین 10000 تا 20000 بیننده دارند که توسط هشتگ هایی مانند ETH، Ark، Shiba و XRP توسط دیگران جذب می شوند.
منبع: news.bitcoin
https://akhbarbank.com/vdcco1q4.2bqme8laa2.html
تازه ترین اخبار