۰
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۴

اتریوم نتوانست سطوح حمایتی مهم خود را حفظ کند

بازار رمزارزها در 24 ساعت گذشته افت شدیدی را تجربه کرده است. این درحالیست که افت قیمت اتریوم در مقایسه با بیت کوین بسیار شدیدتر بوده است. قیمت دومین رمزارز جهان طی 24 ساعت گذشته نزدیک به 8 درصد کاهش یافته و با قیمت 1.34 هزار دلار معامله می شود.
نکته قابل توجه این است که به نظر نمیرسد این روند فعلا به اتمام برسد. اتریوم در ساعت گذشته نزدیک به 1٪ کاهش یافت.

بنا بر اعلام کوین سونسون(Kevin Svenson)، اینفلوئنسر و تحلیلگر سرشناس حوزه رمزارزها ، اتریوم فعلا موفق به حفظ سطح حمایتی مهم خود نبوده است. اگر ETH به کاهش خود ادامه دهد، می تواند تا مرز 1000 دلاری کاهش یابد.

دلیل افت قیمت اتریوم
ارتقای مرج اتریوم با موفقیت انجام شد. کارشناسان بر این باورند که راه اندازی موفقیت آمیز این ارتقای نرم افزاری ،تحسین برانگیز است. با این حال، قیمت ETH پس از آپدیت مرج شروع به عقب نشینی کرده است.

کارشناسان بازارهای مالی در این رابطه عنوان کردند که آپدیت مرج در بدترین شرایط ممکن در اقتصاد کلان انجام شد. شاخص قیمت مصرف کننده منتهی به ماه آگوست(مرداد-شهریور) ، بیشتر از حد انتظار اعلام شد و در اثر انتشار این شاخص ، فدرال رزرو شدیدتر از قبل ، از سیاست های پولی انقباضی خود پیروی می کند ، از این رو ، بازار خود را برای احتمال افزایش 100 واحدی نرخ بهره آماده می کند.، اما فدرال رزرو به احتمال زیاد ،نرخ بهره را به میزان 75 واحد افزایش خواهد داد.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، معتقد است که افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو منجر به کاهش تورم خواهد شد. کتی وود (Cathie Wood)، بنیان‌گذار و مدیرعامل آرک اینوست (Ark Invest)، نیز با نظر اآقای ماسک موافق است.

این در حالی است که بانک جهانی معتقد است بازار در سال آینده با رکود مواجه خواهد شد.

همچنین ،فدرال اکسپرس نیز  در رابطه با وقوع رکود اقتصادی در پی کاهش تقاضا هشدار داد.

چه زمانی قیمت اتریوم بهبود می یابد؟
قیمت اتریوم و سایر رمزارزها به افزایش بعدی نرخ بهره در 21 سپتامبر(30 شهریور) بستگی دارد. در صورتی که کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) یک بار دیگر با افزایش 75 واحدی نرخ بهره موافقت کند ، این احتمال وجود دارد که بازار ، خود را برای این اقدام آماده کرده باشد. در نتیجه، بازار می تواند بازیابی شود.

با این حال، در صورتی که فدرال رزرو اقدام به افزایش 100 واحدی نرخ بهره کند ، این به احتمال زیاد منجر به اصلاح شدید بازار خواهد شد.
منبع: bnnbloomberg
https://akhbarbank.com/vdcjoteo.uqeaxzsffu.html
تازه ترین اخبار