۰
يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۹

معرفی کشورهایی با بالاترین نرخ تورم در جهان

بررسی جدیدترین آمار مربوط به نرخ تورم سالانه کشورها نشان از صدرنشینی زیمبابوه دارد.
بررسی جدیدترین آمار مربوط به نرخ تورم سالانه کشورها نشان از صدرنشینی زیمبابوه دارد. تورم سالانه قیمت مصرف کننده در زیمبابوه از ۲۵۶.۹ درصد در ماه قبل به ۲۸۵ درصد در آگوست ۲۰۲۲ افزایش یافت. این بالاترین میزان از فوریه سال ۲۰۲۱ بود. تورم زیمبابوه در پایان سال گذشته میلادی،۶۰.۷ درصد بود. خشکسالی یکی از عواملی موثر از افزایش تورم این کشور بود. حتی پس از اینکه بانک مرکزی زیمبابوه در تلاش برای ثبات اقتصاد، سکه های طلا را به عنوان ارز قانونی راه‌اندازی کرد، ارزش پول این کشور به سقوط ادامه داد.
معرفی کشورهایی با بالاترین نرخ تورم در جهان


نرخ تورم سالانه لبنان در جولای ۲۰۲۲ از ۲۱۰.۰۸ درصد در ماه قبل به ۱۶۸.۴۵ درصد کاهش یافت. این پایین‌ترین نرخ تورم از سپتامبر سال گذشته بود، زیرا تورم برای اکثر اجزا در این ماه کاهش یافت. به صورت ماهانه، قیمت مصرف کننده در ماه جولای ۷.۴۲ درصد افزایش یافت که کمترین میزان در سه ماه گذشته بود و نسبت به رشد ۹.۲۳ درصدی در ماه قبل کاهش یافته است. با این حال تورم سالانه لبنان، رتبه دوم تورم‌های بالا در میان کشورها را به خود اختصاص داده است.
 
سوریه سومین صدرنشین تورم‌های بالا در جهان است. نرخ تورم سالانه این کشور بر اساس آخرین آمارها، ۱۳۹ درصد اعلام شده است.

سودان با نرخ تورم سالانه ۱۲۵ درصدی مقام چهارم را به خود اختصاص داده است که البته از روندی کاهشی خبر می‌دهد. نرخ تورم سودان در پایان سال گذشته، ۳۱۸.۲ درصد بود.

ونزوئلا که همواره با نرخ‌های تورم عجیب و غریب خود در رتبه نخست این آمار جای داشت، حالا از تورم سالانه ۱۱۴.۱ درصدی در آگوست ۲۰۲۲ خبر می‌دهد تا این کشور دیگر از منظر تورم صدرنشین نباشد و در مقام پنجم جای گیرد. نرخ تورم این کشور در پایان سال گذشته ۶۸۶.۴ درصد و در سپتامبر ۲۰۲۱، ۱۹۴۶ درصد بود. این کاهش تورم در حالی اتفاق افتاده که بر اساس اظهارات نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا رشد اقتصادی این کشور پس از ۸سال مثبت شده است. 

کارشناسان معتقدند بهبود اخیر رخ داده در اقتصاد این کشور، عمدتا متاثر از تحولات صورت‌گرفته در سیاست خارجی این کشور و البته شرایطی است که به واسطه افزایش جهانی قیمت انرژی و تخفیفاتی که واشنگتن برای شرکت‌های آمریکایی فعال در صنعت نفت ونزوئلا در نظر گرفته، رقم خورده است.

نرخ تورم سالانه در ترکیه برای منظر ماه متوالی در آگوست ۲۰۲۲ افزایش یافت و به ۸۰.۲ درصد رسید تا این کشور را در رتبه ششم دنیا از لحاظ نرخ‌های تورم بالا قرار دهد.

آرژانتین با نرخ تورم سالانه ۷۸.۵ درصدی، سریلانکا با نرخ ۶۴.۳ درصدی، ایران با نرخ تورم سالانه ۵۲.۲ درصدی و سورینام با نرخ تورم ۴۹.۲ درصدی رتبه‌های هفتم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.
https://akhbarbank.com/vdcfvmdc.w6de0agiiw.html
تازه ترین اخبار