۰
وضعیت این هفته بورس با تکیه بر آخرین متغیرهای داخلی و خارجی با احتمال کاهش قدرت فروشندگان و تداوم خروج سهامداران و اقبال نسبی به نمادهای کوچکتر پیش بینی شد.
پیش بینی این هفته بورس با کاهش قدرت فروشندگان و تداوم خروج سهامداران
به گزارش اخباربانک، اوضاع ناخوشایند بازار سهام در حالی با نزول هفته گذشته شاخص به کانال 1.3 میلیون واحدی همراه شد که کارگزاری آبان درباره روزهای قبل و بعد اعلام کرد: بازار  هفته گذشته طبق روند ماه های اخیر با افت قیمت ها آغاز کرد و در عین ناباوری در سطوح نازلی از قیمت ها همچنان فروشنده ها تمایل به خروج دارند تا افت های پی در پی تداوم داشته باشد. آن هم در حالی که بازیگران دیگر بازارها همچنان به تخفیف حداقلی قیمت دارایی ها تمایلی ندارند.

بازارهای جهانی هم شاهد ادامه نوسانات بودند و آمار تورمی آمریکا نشان دهنده ادامه روند صعودی قیمت ها بود و بازار نیز با توجه به ترس از تهاجمی تر شدن فدرال رزرو در مقابله با تورم، مجددا به شاخص دلار تمایل پیدا کرد اما به دلیل ابهامات عرضه و تقاضا با نوسانات زیادی همراه است. از طرفی ترس از رکود، بی اعتمادی به تقویت تقاضا را در پی داشت و از طرف دیگر اختلالات طرف عرضه، خریداران و فروشندگان را در تصمیم مردد کرده و به نظر می رسد این روند همچنان ادامه باشد. رشد حدود 0.75 درصدی نرخ بهره امریکا تا حدود زیادی در قیمت ها منعکس شده و بازار چشم به ارائه چشم انداز از طرف فدرال رزرو خواهد داشت.

در بازار ارز نیز در حالی طرف غربی از بن بست در مذاکرات می گوید که وزارت خارجه همچنان به نتیجه بخش بودن مذاکرات امیدوار است. در این میان نزدیکی به انتخابات کنگره امریکا می تواند وقفه ای در مذاکرات ایجاد کند و مجددا پیشنهادی جدید بر روی میز قرار گیرد و به گردهمایی طرفین و ارائه اظهارات مشابه بیانجامد و حصول نتیجه در هاله ای از ابهام باشد و شاید تعیین تکلیف جنگ اروپا و وضعیت تنش ها، مهم ترین متغیر در روشن تر شدن وضعیت مذاکرات احیای برجام باشد.
با این اوصاف در ماه های پایانی سال میلادی به صورت سنتی تقاضای بازار ارز بیشتر خواهد شد که با توجه به کم رنگ شدن خوش بین های سیاسی می تواند چالش هایی را ایجاد کند.

با این همه وضعیت ناامید کننده بازار سهام در جریان است و تصمیم گیرندگان اقتصادی که با انبوهی از چالش های انباشت شده مواجه اند نیز وضعیت نابسامان این بازار را در اولویت نمی بینند و آن را به حال خود رها کرده اند. بی اعتبار شدن اظهارات رییس کل بانک مرکزی که معمولا در سنوات قبل با گذشت زمان بیشتری صورت می گرفت نیز مزید بر علت شده تا سرمایه کذاران با نگاهی به سخنان و مقایسه با آمارهای منتشره به خصوص در مورد نرخ بهره، اقدام به خروج از بازار سهام کنند.

نمودار شاخص کل و اکثر نمادهای بزرگ هم حاکی از کاهش قدرت فروشندگان و ورود اندیکاتورها به محدوده اشباع فروش است. در این مواقع در صورت آرامش نسبی چند روزه بازار و عدم قدرت گرفتن انگیزه های منفی بنیادی و یا ریسک های سیستماتیک، می توان به تایید واگرایی های مثبت خوش بین بود و کوچکترین انگیزه ای به آغاز موج صعودی بیانجامد.
همچنین تداوم گرایش بازار به نمادهای کوچکتر حاکی از احتمال بهبود تقاضا در جو عمومی بازار با گذشت زمانی کوتاه خواهد بود که البته نیاز به ایجاد آرامش و عدم انجام اقداماتی همچون سرکوب روند از طرف حقوقی ها و نهادهای نظارتی بازار خواهد داشت.

به نظر می رسد بازار امروز همچنان کم رمق آغاز کند اما رفته رفته ، طرف تقاضا بهبود یابد و در صورت ادامه رشد دلار که البته با رشد آرام سامانه نیما نیز همراه شده، عکس العمل سرمایه گذاران در بازار ارزنده سهام نیز بیشتر شود .
 
https://akhbarbank.com/vdcfemdc.w6deyagiiw.html
تازه ترین اخبار