۰
سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۲

ورود خانواده آیفون ۱۴ به ایران با قیمت نجومی

هیچ کس انتظار ورود خانواده گوشی های آیفون ۱۴ با قیمتی معقول به بازار ایران را نداشت اما قیمت‌هایی که برخی از فروشندگان برای سری آیفون ۱۴ اعلام کرده‌اند به شکل وحشتناکی بالاست!
 
 
کسب درآمد از یوتیوب با افراک
اگر در روزهای گذشته پیگیر مطالب گجت نیوز بوده باشید، احتمالا اخباری که راجع به رکوردشکنی قیمت سری آیفون ۱۴ پس از ورود به ایران را دیده باشید. هر چند هنوز رکورد قیمت آیفون در جهان در کشورمان شکسته نشده اما اولین فروشگاه‌هایی که سری گوشی های آیفون ۱۴ را به فروش می‌رسانند، گوشی‌ها را چندصد دلار گران‌تر از قیمت اصلی می‌فروشند.
 
ظرفیت باتری سری آیفون ۱۴
شاید در برخی از نقاط جهان مانند ترکیه و برزیل قیمت گوشی های آیفون ۱۴ بیشتر از ایران باشد اما نکته قابل توجه این است که آیفون‌هایی که فعلا وارد شده‌اند حتی رجیستر شده هم نیستند! در کنار این مورد، باید به یاد داشت بسیاری از خدمات اپل به دلیل تحریم‌ها، به صورت رسمی در کشورمان در دسترس نیست و این گرانی چندصد دلاری، قابل درک نیست.
 
قیمت خانواده آیفون ۱۴ اپل پس از ورود به ایران
اولین فروشنده‌هایی که آیفون ۱۴ را پس از ورود به ایران پیش‌فروش کرده‌اند، چندصد دلار روی قیمت اصلی گوشی کشیده‌اند. برای مثال گوشی آیفون ۱۴ نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۱۲۳۰ دلار به فروش می‌رسد. این یعنی حتی با دلار سی هزارتومانی هم باید برای این گوشی چیزی نزدیک به ۳۷ میلیون تومان که رجیستر هم نشده هزینه کنید. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی هم از ۱۳۵۰ دلار آغاز می‌شود.
 
وضعیت قیمت آیفون ۱۴ پرو نیز پس از ورود به بازار ایران تعریفی ندارد و نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۱۵۵۰ دلار و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۱۶۵۰ دلار به فروش می‌رسد. قیمت ریالی این نسخه از آیفون ۱۴ نیز در حال حاضر تا پنجاه میلیون تومان می‌رسد.
آیفون ۱۴ پرو مکس ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۱۷۵۰ دلار و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۱۸۶۰ دلار به فروش می‌رسد. با دلار سی هزار تومانی، قیمت نسخه ۲۵۶ گیگابایتی این مدل به بیش از ۵۵ میلیون تومان می‌رسد.
 
در کنار این هزینه‌ها، باید هزینه‌های رجیستری را هم اضافه کنیم که با توجه به هزینه های رجیستری آیفون ۱۳ پرو مکس، ممکن است بیش از هفت میلیون تومان بشود.
آیا آیفون ۱۴ این روزها ارزش خرید دارد؟
 
اگر دوست دارید جزو اولین کاربران آیفون ۱۴ پس از ورود این گوشی به ایران باشید و حاضرید چندصد دلار بیشتر خرج کرده و یک گوشی رجیستر نشده بخرید، می‌توانید همین حالا سراغ خرید آیفون ۱۴ اپل بروید!
 
 
اما اگر یک کاربر واقعی هستید، بهتر است حداقل چندهفته‌ای منتظر بمانید تا گوشی های آیفون ۱۴ اپل به صورت رسمی، رجیستر شده و با گارانتی به بازار ایران ورود کنند. البته یادتان باشد همین حالا هم آیفون ۱۳ با قیمت حدود ۳۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد و احتمال این که آیفون ۱۴ با قیمتی کمتر از ۳۸ میلیون در هفته‌های آینده قابل خرید باشد، بسیار کم به نظر می‌رسد.
به نظر شما چه زمانی بهترین موقعیت برای خرید گوشی های سری آیفون ۱۴ در ایران است؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
https://akhbarbank.com/vdca0una.49n0015kk4.html
تازه ترین اخبار