۰
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۵

قیمت طلای جهانی از مسیر صعود بازگشت!

قیمت طلا امروز دوشنبه (۱۲ سپتامبر) بعد از اندکی افزایش در ساعات اولیه بازار، کاهش یافت زیرا تمرکز سرمایه‌گذاران بر شاخص تورم در ایالات‌متحده است و می‌تواند بر افزایش بعدی نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر بگذارد.
به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا در ساعت ۸ و ۵۸ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۴.۹ درصد کاهش به ۱۷۱۲ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۱۷۱۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.

شاخص دلار در روز جمعه نزدیک به پایین‌ترین سطح بیش از یک هفته اخیر خود باقی ماند. دلار ضعیف تر، طلا را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند، ارزان تر می‌کند.

مقامات فدرال‌رزرو روز جمعه به دوره اظهارنظر عمومی خود در آستانه نشست سیاستگذاری بانک مرکزی ایالات متحده در ۲۰ تا ۲۱ سپتامبر، با درخواست‌های قوی برای افزایش بیش از حد نرخ دیگر برای مبارزه با تورم بالا پایان دادند.

نشانه دیگری مبنی بر اینکه تورم ممکن است به اوج خود رسیده باشد، برای بازار طلا دلگرم‌کننده خواهد بود. فدرال رزرو بدون در نظر گرفتن این موضوع به افزایش خود ادامه خواهد داد اما اینکه ممکن است پایانی در چشم‌انداز باشد، می‌تواند برای افزایش مجدد طلا پس از کاهش شدید اخیر کافی باشد.

نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد و دلار را تقویت می‌کند. انتظار می‌رود که داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات‌متحده که روز سه‌شنبه منتشر می‌شود، نشان دهد که قیمت‌ها در ماه آگوست با سرعتی ۸.۱ درصدی در طول سال در مقایسه با ۸.۵ درصدی ماه جولای افزایش یافته است.

در همین حال، منابع به رویترز گفتند که سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا با وجود رکود احتمالی، خطر افزایش نرخ بهره خود را برای مهار تورم بی سابقه در منطقه یورو به دو درصد یا بیشتر می‌بینند.

تقاضای فیزیکی طلا در برخی مراکز آسیایی در هفته گذشته ثابت ماند زیرا قیمت‌های پایین‌تر خریداران را فریب داد، اگرچه افزایش نرخ‌های داخلی خرید در هند را محدود کرد.

دارایی‌های اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، ۰.۱۶ درصد کاهش یافت و از ۹۶۸.۱۵ تن در روز پنجشنبه به ۹۶۶.۶۴ تن در روز جمعه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره پس از رسیدن به بالاترین سطح بیش از دو هفته گذشته، با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۸.۸۳ دلار در هر اونس رسید و پلاتین با ۰.۸ درصد کاهش به ۸۷۳.۶۸ دلار و پالادیوم ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۲۱۵۹ دلار  و ۳۱ سنت رسید.
https://akhbarbank.com/vdcgnx97.ak9un4prra.html
تازه ترین اخبار