۰
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۵

طلای جهانی از پرواز جا ماند!

قیمت طلا امروز جمعه به پایین‌ترین حد سه هفته اخیر سقوط کرد و برای اولین افت هفتگی خود در پنج هفته اخیر قرار گرفت زیرا دلار قوی‌تر و چشم‌انداز افزایش بیشتر نرخ‌ها توسط فدرال رزرو آمریکا جذابیت طلا را کاهش داد.
به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۰ و ۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۵.۶ درصد کاهش به ۱۷۵۳ دلار و ۱۰ سنت رسید و این در حالی است که در اوایل جلسه به کمترین میزان خود از ۲۸ جولای تاکنون و به ۱۷۵۱ دلار و یک سنت رسید. البته این فلز گرانبها برای هفته ۲.۷ درصد کاهش یافت. قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۳۲ درصد کاهش به ۱۷۵۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

برایان لان، مدیر عامل GoldSilver Central گفت: بازارها انتظار دارند که نرخ‌های بهره بیشتر افزایش یابد و البته دلار قوی قطعا بر قیمت طلا در حال حاضر تاثیر گذاشته است.

دلار در برابر رقبای خود به بالاترین حد یک ماه اخیر رسید و طلا را برای خریدارانی که دارای ارزهای دیگر هستند گرانتر کرد.
تعدادی از مقامات بانک مرکزی ایالات‌متحده روز پنجشنبه گفتند که فدرال رزرو باید به افزایش هزینه‌های استقراض ادامه دهد تا تورم بالا را تحت کنترل درآورد.

مقامات فدرال رزرو در صورتجلسه جولای منتشر شده در روز چهارشنبه گفتند که سرعت افزایش نرخ بهره در آینده به داده‌های اقتصادی دریافتی بستگی دارد. داده‌های روز پنج‌شنبه نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کرده‌اند، هفته گذشته کاهش یافته است که نشان می‌دهد با وجود کاهش سرعت به دلیل نرخ‌های بهره بالاتر، شرایط بازار کار همچنان ضعیف است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۹.۳۵ دلار رسید و در مسیر رسیدن به بیشترین درصد کاهش هفتگی از اواخر ژانویه قرار گرفت.

بهای هر اونس پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۹۰۷.۸۴ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۱۴۹ دلار و ۳۵ سنت رسید.
https://akhbarbank.com/vdcgu797.ak9374prra.html
تازه ترین اخبار