۰
پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۳

محدودیت‌های جدید کریپتویی در کانادا

۹ ایالت در کانادا تصمیم گرفته‌اند تا میزان خرید ارزهای دیجیتال در یک سال را محدود کنند. این ایالت‌ها محدودیت سالانه ۳۰،۰۰۰ دلار را به عنوان حداکثر مقدار ارز دیجیتالی که می‌توان خرید تعیین کرده‌اند. با این حال، چهار استثنا قابل‌توجه برای ارزهای دیجیتال تحت این قانون وجود دارد.
بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش از این مقررات مستثنی هستند. در نتیجه، این چهار رمزارز در محدودیت سالانه شما محاسبه نمی‌شوند.

چرا کانادا کریپتو را محدود می‌کند؟
این ۹ ایالت مقرراتی را برای محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال تنظیم کرده‌اند. ایالاتی که این آیین‌نامه را اجرا می‌کنند عبارتند از:
انتاریو
نیوفاندلند
نیوبرانزویک
نوا اسکوشیا
نوناووت
سرزمین‌های شمال غربی
جزیره پرنس ادوارد
ساسکاچوان
یوکان

این مقررات بر ایالات آلبرتا، بریتیش کلمبیا، کبک و منیتوبا تأثیری نخواهد گذاشت. سقف تعیین شده ۳۰،۰۰۰ دلار است ولی این محدودیت‌ها پس از ۱۲ ماه دوباره تنظیم می‌شوند. این قانون همچنین بر اساس نوع سرمایه‌گذاری معافیت‌های خاصی را ارائه می‌دهد. گروه خاصی از سرمایه‌گذاران، بر اساس درآمد و دارایی خالص خود، می‌توانند مقدار بیشتری ارز دیجیتال خریداری کنند.

رهبران رمزارزی چگونه واکنش نشان می‌دهند؟
دیوید هافمن (David Hoffman)، بنیانگذار Bankless، تعجب و ناامیدی خود را از این اقدام کانادا ابراز کرد. علاوه بر این، هافمن گفت که این حرکت می‌تواند موهبتی برای پروتکل‌های DeFi مانند Uniswap باشد. Uniswap به کاربران امکان خریداری نامحدود ارزهای دیجیتال را می‌دهد. این که آیا مقررات چنین مانورهایی را ممنوع می‌کند یا نه، هنوز مشخص نیست.

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیانگذار اتریوم، ابراز خرسندی کرد که بسیاری از حامیان اتریوم نیز از این حرکت انتقاد خواهد کرد. نکته مهم این است که این مقررات هیچ محدودیتی برای اتریوم تعیین نمی‌کند، که می‌تواند به این رمزارز یک برتری رقابتی نسبت به سایر رقبا بدهد. 

بر اساس گزارش‌ها، Bitbuy و Newton، دو تا از بزرگترین صرافی‌های کانادایی، برای اجرای این اقدام به توافق رسیده‌اند.

منبع: coingape
https://akhbarbank.com/vdcjyoeo.uqemozsffu.html
تازه ترین اخبار