۰
شرکت نیان الکترونیک با سرمایه ۲۶.۶ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابرس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام بایستد.
به گزارش اخباربانک، شرکت نیان الکترونیک پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۱۵ تیر با نماد "نیان" در گروه تولید تجهیزات الکترونیکی پیشرفته به عنوان صد و هفتاد و هفتمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام بایستد.

معرفی شرکت
طبق بررسی های بورس پرس، شرکت نیان الکترونیک ۱۴ فروردین سال ۷۴ بصورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت های مشهد به ثبت رسید و از سال ۷۴ شروع به بهره برداری کرد. گروه شامل شرکت نیان الکترونیک به عنوان شرکت اصلی و شرکت نیان باتری خاوران با مالکیت ۹۹.۵ درصدی به عنوان اولین شرکت فرعی و شرکت نیان موتور توس با مالکیت  ۹۸ درصدی و چندین شرکت در شرف تاسیس از فرایند spin off است.

تاکید بر داخلی‌سازی محصولات و ظرفیت دانشی موجود منجر به پرهیز از مهندسی معکوس در استراتژی های شرکت شد. حاصل این رویکرد طراحی و ساخت منابع تغذیه ای متناسب با نیاز آینده بازار و بر اساس تکنیک های سوئیچ مد، مازولاریتی و دیجیتال با استفاده از میکرو کنترلر در سال ۷۸ شد. تولید انبوه آن در سال ۸۱ بخش عمده‌ای از نیاز شبکه مخابرات داخلی را مرتفع کرد. این سیستم های نوین به دلیل حجم و وزن و نویز بسیار کمتر و راندمان بالا، توانست نظر مشتریان را جلب کرده و منجر به کاهش ورود محصولات مشابه خارجی شود.

در فاصله سال های ۷۸ تا ۸۳ جهشی در نیروی انسانی شرکت رخ داد و تعداد نیرو ها به بیش از ۱۰۰ نفر توسعه یافت. سال ۸۴ برای اولین بار سیستم منبع تغذیه یکپارچه توسط شرکت نیان الکترونیک به بازار عرضه شد و به واسطه کوچک شدن محصول به آزادسازی فضای زیاد در سایت های مخابراتی مورد استقبال فراوان مشتریان قرار گرفت.

در ادامه روند توسعه بازار و محصول و با توجه به شناسایی دقیق انتظارات مشتریان در خصوص نیاز به افزایش انرژی تامینی برای توسعه خدمات مخابراتی، نسل محصولات کامپکت در توان های بالاتر که به محصولات پر ظرفیت شناخته می‌شوند طراحی و پس از انجام آزمایش های سختگیرانه توسط آزمایشگاه های مورد اعتماد مشتریان و دریافت تاییدیه های کیفی و فنی مورد نیاز به بازار عرضه و در همان آغاز با حجم تقاضای بالایی از طرف مشتریان روبرو شد.

با توجه به نوآوری های گروه صنعتی نیان در بازارهای بین‌المللی مبدل های الکترونیکی و الزام درون‌ سازمانی به ارتقاء روز افزون کیفیت موثر در تمامی اجزای تشکیل دهنده و نیاز به تامین به موقع و بدنه های فلزی محصولات جهت ارائه به موقع سفارشات مشتریان و جلب رضایت آنها منجر به احداث خط تولید ساخت انواع بدنه‌ای فلزی شامل تجهیزات برش، پانچ، پرس، خم، جوشکاری، رنگ کاری و مونتاژ انواع بدنه محصولات طراحی شده، سابرک، انواع مینی راک و راک و تابلوهای فلزی در سال ۸۷ شد.

در سال ۸۹ طراحی و ساخت پلنت های پر ظرفیت برای تبدیل توان و تولید جریان های چند هزار آمپری با پیچیدگی های بسیار در طراحی مدارات الکترونیکی ، نرم افزارهای کنترلی و سیستم های حفاظتی باعث تثبیت جایگاه رقابتی نیان الکترونیک در بازار مبدل های الکترونیکی انرژی الکتریکی شد.

شرکت فرعی در گروه نیان برای تولید باتری های صنعتی سرب اسیدی مورد نیاز تجهیزات مخابراتی در سال ۹۱ شروع به فعالیت کرد. این شرکت نیان باتری خاوران نامگذاری شد و برای رعایت مسائل زیست محیطی در شهرک صنعتی کاویان( دارای معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی) مستقر شده است.

سرمایه شرکت و ترکیب سهامداران
سرمایه شرکت در بدو تاسیس ۳.۲ میلیون تومان بود که طی ۷ مرحله به ۲۶.۶ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسید. محمد علی چمنیان مالکیت ۹۲.۵ درصد سهام و فاطمه سیستانی ۷.۱ درصد سهام را در اختیار دارند. فعلاً شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد.

فعالیت اصلی شرکت
فعالیت اصلی شرکت نیان الکترونیک در حوزه مهندسی الکترونیک شاخه قدرت و ساخت مبدل های انرژی الکتریکی در این صنعت حضور دارد و جزو قدیمی ترین شرکت های فعال در این حوزه است. به طوری که می توان به عنوان بزرگترین طراح و تولید کننده مبدل های الکترونیکی انرژی در کشور نام برد.

عمده درآمد شرکت شامل فروش انواع منابع تغذیه مخابراتی مورد نیاز اپراتور هایی مانند همراه اول و ایرانسل و ... در BTS های مخابراتی است. در یک تقسیم بندی کلی منابع تغذیه به دو نوع فضای باز و سرپوشیده تقسیم‌بندی می‌شود که محصول اصلی شرکت نیان با توجه به نیاز اپراتورهای مخابراتی، منابع تغذیه است.

محصولات دیگر شرکت مانند یکسو کننده ها یا همان رکتیفایرها و سیستم های تهویه هوا و خنک کننده و کنترل کننده جریان متناوب نیز عمدتاً در داخل منابع تغذیه مخابراتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل ماژولار بودن این تجهیزات می توان جداگانه در BTS های مخابراتی استفاده کرد. مجموعه نیان الکترونیک صلاحیت و امکان ارائه خدمات فنی مهندسی در حوزه تخصصی برق را نیز دارا است.

رقبای مهم
از رقبا می توان به شرکت دیجیترون، مهندسی پرسو الکترونیک رادمهر، پارس التک انرژی، تحقیقات الکترونیک فطرسی، پارس تارا و کارخانجات مخابراتی ایران اشاره کرد. در حوزه باتری نیز از رقبای شرکت می توان به صبا باتری در زمینه فعالیت شرکت تابع اشاره کرد.

صورت سود و زیان


سیاست تقسیم سود
شرکت تا سال ۹۷ سود تقسیمی نداشته و سال ۹۸ به میزان ۳۳ درصد سود قابل تقسیم را توزیع کرده است.

 
https://akhbarbank.com/vdcjyaeo.uqemhzsffu.html
تازه ترین اخبار