۰
پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۹

چگونه سهام بورسی را وثیقه وام کنیم؟

مدیر فنی پروژه توثیق الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی فرایند توثیق سهام برای دریافت وام را تشریح کرد.
چگونه سهام بورسی را وثیقه وام کنیم؟
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، مسعود صدقی با تاکید بر اینکه مخاطب اصلی سامانه توثیق الکترونیکی عموم مردم هستند، اظهار کرد: به همین دلیل سعی شده است این فرایند با همکاری بانک‌ها با کمترین میزان پیچیدگی ارائه شود. به طوریکه افراد به سادگی یک خرید اینترنتی و تنها با استفاده از گوشی تلفن همراه خود بتوانند تسهیلات را وثیقه کنند.

وی درمورد نحوه دریافت این تسهیلات نیز توضیح داد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید در سامانه جامع مشتریان یا همان سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده باشند. در این راستا باید شرایط و تعهدات مربوط به توثیق الکترونیکی سهام را حتما بپذیرند و تمام بندهای مربوط به آن را با دقت کافی مطالعه کرده باشند.

مدیر فنی پروژه توثیق الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ادامه داد: از مزایای توثیق الکترونیکی سهام و دریافت تسهیلات این است که باعث ثبات بازار سرمایه خواهد شد. به این صورت که مردم می‌توانند برای تامین مالی به جای فروش دارایی آن را نزد بانک وثیقه، تسهیلاتی دریافت و برای امور مربوط به خود از آن استفاده کنند.

صدقی با بیان اینکه توثیق الکترونیکی سهام به عنوان یک پل ارتباطی بین بازار سهام و بازار پول ایجاد شده است، اظهار کرد: در نتیجه این بانک‌ها هستند که به عنوان یکی از عوامل اصلی این فرایند ایفای نقش می‌کنند. در حال حاضر سه بانک ملی، مهر و رسالت به این فرایند ملحق شده و این امکان را در درگاه‌های خود اضافه کرده‌اند.

وی تاکید کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی محدودیتی در خصوص ارائه این خدمات به سایر بانک‌ها ندارد. این شرکت درحال تنظیم تفاهم‌نامه‌هایی است که فهرست حقوقی تکمیل شود و پس از آن اعلام عمومی می‌شود که سایر بانک‌ها هم ملحق شوند.
https://akhbarbank.com/vdcfcedc.w6dveagiiw.html
تازه ترین اخبار