۰
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۲

سقوط طلا در بحبوحه اعلام تورم آمریکا

قیمت طلا امروز چهارشنبه برای رشد خود با مشکل مواجه شد، زیرا سرمایه‌گذاران از انجام شرط بندی‌های بزرگ در آستانه انتشار آمارهای تورمی ایالات‌متحده که انتظار می‌رود بر سرعت افزایش نرخ فدرال رزرو تأثیر بگذارد، اجتناب کردند.
به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا در ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه صبح با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۷۹۴ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۱۷۹۵ دلار و ۳۰ سنت رسید.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز انتظار دارند تورم سالانه ایالات‌متحده از ۹.۱ درصد در ژوئن به ۸.۷ درصد در ماه جولای کاهش یابد و انتظار می‌رود تورم اصلی ماهانه ۰.۵ درصد باشد.

فدرال رزرو در ماه ژوئن و جولای هر کدام ۷۵ واحد نرخ بهره را افزایش داد تا تورم فزاینده را مهار کند. اگر چه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، اما نرخ‌های بهره بالاتر ایالات‌متحده جذابیت شمش‌های غیر بازده را کاهش می‌دهد.

شاخص دلار در برابر رقبای خود ثابت ماند و باعث شد طلا برای دیگر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد. بازدهی اوراق بهادار خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده به ۲.۷۸ درصد افزایش یافت و هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را افزایش داد.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰.۴۸ دلار در هر اونس رسید، پلاتین در ۹۳۳ دلار و ۵۹ سنت ثابت بود و پالادیوم بدون تغییر در ۲۲۱۵ دلار و ۲۹ سنت بود.
https://akhbarbank.com/vdciryav.t1aqq2bcct.html
تازه ترین اخبار