۰
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون بانک مرکزی و تعیین تکلیف طرح بانکداری اسلامی در آینده نزدیک در صحن خبر داد.
آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون بانک مرکزی و تعیین تکلیف بانکداری اسلامی
به گزارش اخباربانک، رحیم زارع با اشاره به آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون بانک مرکزی گفت: این طرح در نوبت رسیدگی در صحن و به عنوان دستور چاپی و آماده بررسی است. در این طرح ساختار جدید و تخصصی تری تحت عنوان هیات عالی بانک مرکزی جایگزین شورای پول و اعتبار شده که ارتباط نیمه مستقلی نیز با دولت دارد.

وی افزود: دوره‌ چرخش افراد به شکلی نیست که در یک زمان همه آنها تغییر کنند که به این سبب کاملا می‌توانند رفتار و خط مشی مبتنی بر تصمیم‌گیری علمی و منطقی داشته باشند و به محض اینکه در صحن مصوب شود جایگزین بخشی از قانون پولی بانکی که در دهه 50 مصوب شده، خواهد بود. با تغییر و تحولات صورت گرفته در حوزه پولی و مالی لازم بود قانون نیز تغییر کرده تا بتواند پاسخگوی نیازهای روز باشد.

زارع ادامه داد: در موضوع استقلال بانک مرکزی اختلاف نظرهایی مطرح بود. خوشبختانه اقتدار بانک مرکزی و رعایت کامل آن مورد اتفاق نظر نمایندگان بوده از این رو در طرح مذکور لحاظ شده است. طرح بانکداری اسلامی نیز همچون طرح اصلاح قانون بانک مرکزی در نوبت رسیدگی در صحن بوده و به زودی تعیین تکلیف خواهد شد./ایبِنا
https://akhbarbank.com/vdcgzu97.ak9334prra.html
تازه ترین اخبار