۰
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۷

مشخصات شرکت آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی

شرکت خمیر مایه رضوی با سرمایه ۲۴ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام بایستد.
مشخصات شرکت آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی
به گزارش اخباربانک، شرکت خمیر مایه رضوی پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از 12 مرداد با نماد "غمایه" در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر به عنوان صد و هفتاد و هشتمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام بایستد.

معرفی شرکت
طبق بررسی های بورس پرس، شرکت خمیرمایه رضوی واقع در کیلومتر ۶۷ جاده مشهد - قوچان یکی از شرکت های تولیدی زیر مجموعه آستان قدس رضوی است که اول آذر سال ۷۶ به ثبت رسید. کارخانه این شرکت سال ۸۰ با تولید خمیر مایه تر به عنوان اولین تولید کننده این محصول در ایران رسماً به بهره برداری رسید و در مرداد سال ۸۳ خط تولید محصول خمیر مایه خشک فعال فوری با استفاده از فناوری روز اروپا و بهره گیری از دانش و توانایی متخصصین داخلی مورد بهره برداری قرار گرفت.

طبق پروانه بهره برداری ظرفیت اسمی شرکت معادل ۵ هزار تن برای سه نوبت کاری است. این شرکت با بهسازی خط تولید و تجهیزات طی فعالیت ظرفیت عملی را معادل ۶.۱ هزار تن خمیر مایه خشک همگن رسانده است.

میزان سرمایه و ترکیب سهامداران
سرمایه اولیه شرکت با ۱۳۶ نیروی انسانی، ۲۵۰ میلیون تومان بوده که طی ۶ مرحله افزایش سرمایه به ۲۴ میلیارد تومان رسیده است. سازمان اقتصادی رضوی مالکیت ۷۰.۳ درصد سهام و آستان قدس رضوی ۲۹.۴ درصد سهام را در اختیار دارند.
با توجه به انجام افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۰، شرکت برنامه افزایش سرمایه جدید ندارد اما باید در سال جاری دارایی ها را مورد تجدید ارزیابی قرار دهد. پس از انجام تجدید ارزیابی از این محل افزایش سرمایه خواهد داد که ممکن است در سال جاری یا آینده محقق شود.

برنامه افزایش صادرات
طبق برنامه استراتژی ۵ ساله ۱۴۰۴-۱۴۰۰ یکی از اهداف کلان شرکت رساندن صادرات به ۵۰ درصد ظرفیت فعلی تولیدی است. در شش ماه نخست سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۹۳۷ تن صادرات خمیر مایه خشک انجام شد در حالی که در شش ماه نخست سال ۹۹ این رقم معادل ۸۹۷ تن بود. آغاز صادرات به کشورهای آسیای میانه از جمله ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در سال ۱۴۰۰ از مهمترین اقدامات در این حوزه بود.

مذاکرات با بازرگانان و شرکت‌های فعال در این حوزه برای آغاز صادرات به دیگر کشورها و گسترش صادرات به مقاصد صادراتی فعلی از دیگر اقدامات در حال انجام است. با توجه به طرح توسعه افزایش تولید شرکت بابت افزایش بازارهای صادراتی و افزایش حجم صادرات اقدام به اخذ مجوزهای لازم بابت خرید یک دستگاه بسته بندی ۱۰۰ گرمی وکیوم کرده که با بهره برداری دستگاه مذکور حجم صادرات معادل ۳۰ تا ۴۰ درصد مقدار فعلی افزایش می یابد.

جایگاه شرکت در صنعت
صنعت خمیر مایه در ایران دارای ۵ شرکت فعال است. شرکت خمیر مایه خوزستان و خمیر مایه رضوی دارای سهم از بازار ۱۷ درصدی است. خمیر مایه رضوی به منظور افزایش سهم از بازار و تولید در صنعت اقدام به پروژه افزایش ظرفیت ۱۵۰۰ تنی کرده است. انتظار می‌رود با این افزایش ظرفیت، شرکت بالاتر از شرکت خمیر مایه خوزستان قرار گیرد.



برنامه شرکت جهت تامین مواد اولیه
با توجه به تولید عمده مواد اولیه در داخل در خصوص تامین مواد اولیه و طرح های در دست اجرا و طرح های آتی محدودیتی وجود ندارد. شرکت عمده مواد اولیه را از شرکت های قند تربت حیدریه، قند چناران و کشت و صنعت جوین تهیه می کند. با توجه به وجود شرکت های متعدد تولید کننده قند و شکر و منطقه خراسان، ریسکی برای تهیه مواد اولیه از این بابت متوجه شرکت نخواهد بود.

صورت سود و زیان پنج سال اخیر


سیاست تقسیم سود ۵ سال اخیر

برنامه های آتی
https://akhbarbank.com/vdccmmq4.2bqep8laa2.html
تازه ترین اخبار