۰
۱
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۴

لطفا تاریخ انقضای کارت های بانکی را حذف کنید

یکی از موضوعاتی که با شیوع کرونا در شبکه بانکی کشور رخ داد، تمدید خودکار تاریخ انقضاء کارت های بانکی بوده است. این مساله برای جلوگیری از رفت و آمدهای افراد به بانک‌ها و کاهش شیوع این بیماری بوده است.
لطفا تاریخ انقضای کارت های بانکی را حذف کنید
به گزارش اخباربانک، این مساله در تیرماه سال جاری دیگر تمدید نشد تا برخی از مشتریان به این موضوع اعتراض داشته باشند. به همین منظور پویشی با عنوان «حذف تاریخ انقضاء از کارت‌های بانکی» شکل گرفته و مردم خواستار تمدید خودکار تاریخ ها انقضاء کارت‌های بانکی شده‌اند.

در متن این پویش آمده است: «ظاهراً بر اساس بخشنامه‌ ابلاغی بانک‌ها به شعب، تمدید خودکار تاریخ انقضای کارت‌های بانکی از تیر ماه ۱۴۰۱ لغو می‌‌شود و مشتریان باید برای تمدید انقضای کارت خود، به صورت حضوری به شعبه مراجعه کنند. در حالی‌ که عمر مفید یک کارت بانکی می‌تواند خیلی بیشتر از مدت انقضای آن باشد، چرا باید مردم برای انجام این کار، زمان صرف کنند و با مراجعه‌ حضوری به بانک هزینه‌ای را برای صدور کارت جدید بپردازند؟! آیا این کار اسراف و اتلاف منابع کشور برای ایجاد یک اشتغال کاذب نیست؟!

به‌علاوه، با توجه به اینکه حجم خیلی زیادی از کارت‌ها مشمول این امر می‌شوند و به‌ طور ناگهانی از کار می‌افتند، ضربه‌ به روح و روان مردم و اقتصاد کشور وارد می‌شود. لذا از بانک مرکزی درخواست می‌شود که از این کار بیهوده و مضر چشم‌پوشی نموده و یا این کار را با استفاده از سامانه‌ هوشمند، بدون اتلاف وقت و هزینه‌ مردم انجام دهند، مثلاً وقتی فردی فوت می‌کند با اتصال سامانه‌ی بانکی به سامانه‌ ثبت احوال کارت وی مسدود شود، یا کارت‌های اجاره‌ای که تراکنش‌های مشکوک به پول‌شویی یا فرار مالیاتی دارند قفل شود؛ در غیر این‌ صورت حداقل علت در نظر گرفتن تاریخ انقضاء برای کارت‌های بانکی را دقیقاً تبیین کنند و مدت زمان انجام آن را به گونه‌ای مدیریت کنند که ازدحام ناگهانی مردم در بانک‌ها ایجاد نشود، مثلاً به تاریخ اصلی انقضای همه‌ کارت‌ها سه سال اضافه شود تا مراجعه مردم به بانک‌ها تدریجی شود».
https://akhbarbank.com/vdchxqn6.23n-kdftt2.html
مشاهده نظر مخاطبان
رضا
Iran, Islamic Republic of
....چه پيشنهاد منطقي و خوبي ...اما كو گوش شنوا...
تازه ترین اخبار