۰
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۹

هزینه وام مسکن باز هم کاهش یافت

روند کاهشی هزینه وام مسکن ادامه دارد و در حالی که متاهل‌های ساکن پایتخت حدود ۱۰ روز قبل برای اخذ این وام باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت می‌کردند، اکنون باید بیش از ۱۲۹ میلیون تومان پرداخت کنند.
به گزارش ایسنا، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه)  در فروردین ماه ۱۳۲ هزار و ۳۰۰، در اردیبهشت ماه ۱۳۲ هزار و ۹۰۰  و در خردادماه سال گذشته نیز ۱۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۱۳۲ هزار و ۸۰۰، در مرداد سال گذشته ۱۳۳ هزار و ۵۰۰ و در شهریور سال گذشته با قیمت ۱۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان، در آبان‌ماه ۱۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان و در آذرماه ۱۳۴ هزار و ۷۰۰تومان قیمت داشتند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۱۳۴ هزار و ۳۰۰  و ۱۳۴ هزار و ۱۰۰  تومان معامله می‌شود. این اوراق در فروردین ماه سال جاری ۱۳۵ هزار  تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

 قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی
بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۳۵ هزار تومانی، ۵۴ میلیون تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۲۱ میلیون و ۶۰۰هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۷۵ میلیون و ۶۰۰هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۰۸ میلیون تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۱ میلیون و۶۰۰ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها
سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۴۳ میلیون و ۲۰۰ و متاهل‌ها نیز باید ۸۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.
https://akhbarbank.com/vdcbwzbw.rhb0fpiuur.html
تازه ترین اخبار