۰
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۵

آزمایش مهم بیت‌کوین در هفته‌های آتی چیست؟

بیت‌کوین در هفته‌های آینده با آزمایش‌های مهمی روبرو خواهد شد.
به گزارش ایسنا به نقل از کریپتو، دقیقا یک ماه پیش مانند امروز، بیت‌کوین زیر ۲۰هزار دلار در هر واحد معامله می‌شد زیرا بازارهای کریپتو همچنان به سطوح رو به رشد تورم و سیاست بانک مرکزی واکنش نشان می‌دادند. با این حال، یک ماه بعد، علیرغم افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده به بالاترین حد خود طی چند دهه گذشته، توکن رمزنگاری پیشرو جهان به بالای ۲۳هزار دلار رسید.

بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، بیت‌کوین به طور بالقوه در چند هفته آینده به کدام سو حرکت خواهد کرد؟

در ماه جولای شاهد بودیم که بیت‌کوین (BTC) عمدتا بین کف ۱۸هزار و ۹۰۰ دلار و سقف ۲۳هزار و ۶۰۰ دلار تثبیت شد زیرا نوسانات در بازارهای کریپتو با پیش‌بینی افزایش بالقوه ۷۵ نقطه پایه فدرال رزرو بالا بود. از آن زمان، نرخ بهره توسط فدرال رزرو در جلسات متوالی افزایش یافته و در ماه‌های جولای و آگوست ۰.۷۵ درصد صعود کرده است.

این مورد در حالی رخ داد که تورم در ایالات‌متحده به بالاترین سطح خود در بیش از چهار دهه گذشته رسید و نگرانی‌های فزاینده در مورد رکود جهانی افزایش یافت.
با وجود این، بیت‌کوین بی سر و صدا به سمت بالاتر حرکت کرده زیرا عدم قطعیتی که بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد به تدریج شروع به محو شدن کرده است.
اگرچه نگرانی‌ها در مورد بزرگی رکود اقتصادی همچنان وجود دارد، اما معامله‌گرانی که نگران روند اقدام فدرال رزرو بودند، پاسخ برخی از این سوالات را یافتند. در نتیجه، قدرت ارزش  بیت‌کوین در چند هفته گذشته بیشتر افزایش یافته و شاخص قدرت نسبی (RSI) از ۲۹ در پنجم جولای به ۵۴.۳۷ رسید.

چشم‌انداز آگوست
در زمان نگارش این تجزیه و تحلیل، بیت‌کوین/دلار آمریکا با قیمت ۲۳هزار و ۰۱۹.۳۲ دلار معامله می‌شود که تنها چند ساعت از آخرین گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی فاصله دارد.

پس از نگرانی‌ها در مورد کاهش بالقوه در بازار کار ایالات‌متحده، حقوق و دستمزد ماه جولای در ماه گذشته به ۵۲۸هزار رسید، در حالی که انتظار می‌رفت ۲۵۰هزار نفر باشد.

این رقم می‌تواند برای گاوهای بیت‌کوین که در ماه‌های اخیر رویکرد ریسک‌زدایی را اتخاذ کرده‌اند، به‌عنوان یک نکته مثبت در رابطه با نگرانی‌ها درباره رکود بالقوه جهانی در بحبوحه بحران تورم عمل کند.

اگر چه این نگرانی‌ها ادامه خواهد داشت، اما سرمایه‌گذاران اکنون دلایل بیشتری برای صعودی بودن دارند زیرا چشم‌انداز بازار به آرامی شروع به تغییر می‌کند.
این هفته شاهد افزایش قیمت طلا در برابر دلار به بالاترین سطح یک ماهه بودیم و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت به پایین‌ترین حد خود در قبل از حمله روسیه به اوکراین در فوریه کاهش یافت.

بیت‌کوین اکنون در هفته‌های آتی با آزمایش‌های مهمی روبه‌رو می‌شود که مهم‌ترین آنها این است که آیا شتاب کافی برای عبور از سقف کلیدی و بسیار بالاتر ۲۴هزار و ۷۰۰ دلاری دارد یا خیر. اگر چنین صعودی رخ دهد بیت‌کوین می‌تواند به بالای ۲۵هزار دلار برسد و گاوها در ماه سپتامبر به ۳۰هزار دلار نزدیکتر شوند.
مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۱۰ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۷۳ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۰.۳۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۳۶ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۹.۱۶ میلیارد دلار است که ۱۰.۲۵ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۶.۵۳ میلیارد دلار است که ۹.۴۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۲.۸۶ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۲۳ صبح به وقت شرقی) 
 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۲۳ هزار و ۲۴۹.۶۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۸۱  درصد افزایش
۲- اتریوم
قیمت: ۱۷۳۵.۴۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۴.۴۶ درصد افزایش
 ۳- بایننس کوین
قیمت: ۳۱۶.۳۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۳۸ درصد افزایش
۴- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار 
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۵- سولانا
قیمت: ۴۰.۴۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۷ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۹۲ درصد افزایش
۶- کاردانو
قیمت: ۰.۵۱۶۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۱۳ درصد افزایش
۷- ریپل
قیمت: ۰.۳۷۵دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۰.۱۶  درصد افزایش
۸- پولکا دوت
قیمت: ۸.۶۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۵۴ درصد افزایش
۹ - یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد افزایش
۱۰- دوج کوین
قیمت: ۰.۰۷۰۳۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۴ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۲۰ درصد افزایش
https://akhbarbank.com/vdcf0edc.w6dvmagiiw.html
تازه ترین اخبار