۰
این روزها پول در آوردن کار بسیار سختی است، اما بعضی‌ها خیلی راحت پول در می‌آورند. فقط کافی است کارت ملی و کارت بانکی افراد از همه جا بی‌خبر را که در تله آگهی کار در منزل افتاده‌اند، به چنگ بیاورند و بعد کلاهبرداری اینترنتی شروع می‌شود.
به گزارش اخباربانک، سپیده شهیدی، دکترای حقوق کیفری و جرم شناسی و مدرس دانشگاه درباره این آگهی‌های کار در منزل در شبکه‌های اجتماعی و وعده‌های پر زرق و برق آنها به خبر آنلاین می‌گوید:« کلاهبرداران سایبری با وعده کسب سود و در آمد روزانه به صورت کار در منزل، اقدام به فریب افراد می‌کنند و با عنوان خرید ارز دیجیتال یا ارز دولتی، با ارقام متفاوتی حساب‌ها یا کارت‌های بانکی را به صورت هفته‌ای تا ماهانه و سالانه فقط برای پوشش برخی فعالیت‌های مجرمانه خود از قبیل قمار، شرط‌بندی،پولشویی، کلاهبرداری‌، فرار مالیاتی و... اجاره می‌کنند. از آنجا که طبق قانون مسؤولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی انجام می‌شود بر عهده دارنده آن است؛ اگر افراد حساب بانکی و کد ملی خود را به فرد دیگری اجاره ‌دهند و در ازای آن مالی یا وجهی تحصیل کنند که طریق تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی است و به نحو فوق وجوهی که منشأ آن‌ها اعمال مجرمانه بوده را در حساب خود نگهداری ‌کنند یا موجب نقل ‌و انتقال آن ‌شوند ، علاوه بر معاونت در جرم اصلی و تحمل مجازات مقرر برای آن جرم، به جرم پولشویی نیز، محکوم می‌شوند. »

این مدرس دانشگاه در ادامه توصیه می‌کند به هیچ عنوان کارت ملی و بانکی خود را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید:«دارندگان کارت‌های بانکی به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی، پیشنهاد اجاره حساب یا کارت بانکی را با هیچ مبلغی نپذیرید، زیرا هیچ ادعایی مبنی بر عدم اطلاع، علم و آگاهی برای اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی، مالیاتی، انتظامی و قضایی مسموع نیست و در صورت برخورد با چنین موارد مشکوکی، مراتب را به بخش فوریت‌های سایبری مرکز پیشگیری پلیس فتا اطلاع بدهید.»
https://akhbarbank.com/vdcaa0na.49niu15kk4.html
تازه ترین اخبار