۰
با حضور محمد رضا فرزین و عبدالعلی علی‌عسگری، تفاهم نامه دوجانبه ای بین بانک ملی ایران و گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هدف تامین منابع مالی مورد نیاز برای پیشبرد طرح های در دست احداث و پروژه های پایین دستی پتروشیمی، امضا شد.
 به گزارش اخباربانک به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا فرزین در مراسم امضای این تفاهم نامه که علیرضا صادقی معاون بانکداری جامع، بیژن مقدم بیرانوند معاون امور شعب و بازاریابی تهران و محمد رضا عبدالملکی رئیس اداره کل حوزه مدیریت بانک ملی ایران و تعدادی از مدیران ارشد گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس حضور داشتند، گفت: بانک ملی ایران بر اساس استراتژی جدیدی که در پیش گرفته است قصد دارد به صورت گسترده در بازار انرژی حضور یابد.

وی افزود: این بانک در سه پروژه بزرگ مخزن شهید مهدوی، پروژه توسعه میدان آزادگان و پروژه شهید  سلیمانی حضور یافته است و آمادگی دارد تا این حضور را در بخش سرمایه گذاری و تامین مالی بخش انرژی تقویت کند.

فرزین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین بانک ملی ایران و ازبر بانک روسیه، تاکید کرد: این بانک، بزرگ ترین بانک روسیه و حتی اروپای شرقی است که در راستای استفاده از ظرفیت های تامین مالی خارجی با این بانک برای ایجاد صندوق پروژه سرمایه گذاری به تفاهم رسیده ایم.

عبدالعلی علی عسگری مدیر عامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در این مراسم با اشاره به پیشینه بانک ملی ایران گفت: جایگاه این بانک در نظام بانکی و نقش پیشرو آن اقتضا می کند تا از ظرفیت های گسترده آن برای پیشبرد پروژه های صنایع پتروشیمی و تکمیل و راه اندازی آنها به صورت بهینه استفاده شود.

وی افزود: در صنعت پتروشیمی بیشترین فروش در بخش بالادستی است و از ظرفیت های پروژه های پایین دستی  به خوبی استفاده نشده است که امیدوارم با مشار کت بانک ملی ایران بتوان از ظرفیت های این بخش نیز برای شکوفایی بخش انرژی کشور استفاده کرد.

علی عسگری تاکید کرد: در زمینه فعالیت های برون مرزی، شرکت پتروشیمی خلیج فارس آمادگی دارد چه به صورت مشارکت و چه سرمایه گذاری از ظرفیت های بانک ملی ایران استفاده کند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به تفاهم نامه راه اندازی صندوق پروژه بانک ملی ایران و ازبر بانک روسیه گفت: باید شرایطی فراهم شود که منابع شرکای خارجی و ایرانیان خارج از کشور در این صندوق قرارگیرد و از این طریق منابع در بخش های انرژی و سایر بخش ها، سرمایه گذاری شوند.
https://akhbarbank.com/vdcjhaeo.uqemyzsffu.html
تازه ترین اخبار