۰
بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی اعلام کرد: سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی ۴۴ کشور دنیا در سه‌ ماه نخست سال ۲۰۲۲ با رشد دو درصدی به ۱۷.۸ میلیارد دلار رسید.
به گزارش اخباربانک، بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی در جدیدترین گزارش اعلام کرد: میزان سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی  44 کشور دنیا در سه‌ ماه نخست سال 2022 بالغ بر 17.89 میلیارد دلار بود که نسبت به پایان سال میلادی گذشته 2 درصد افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، تعهدات ایران در برابر بانک‌ها و مؤسسات مالی خارجی نیز در این مدت با رشد 4 درصدی به 1.744 میلیارد دلار رسید. از این رقم 915 میلیون دلار مربوط به تعهدات ایران در برابر بانک‌های خارجی و مابقی در برابر مؤسسات مالی غیربانکی بود.

کل مراودات مالی ایران با بانک‌ها و موسسات مالی خارجی هم بالغ بر 19.6 میلیارد دلار بود که نسبت به پایان سال میلادی گذشته رشد 2 درصدی داشت. از کل سپرده‌ها، 6.3 میلیارد دلار به یورو و 1.6 میلیارد دلار به ین ژاپن نگهداری می‌شود. سهم دلار از کل سپرده‌ها فقط 280 میلیون دلار است. از کل تعهدات نیز 1.3 میلیارد دلار به یورو و سهم دلار فقط 9 میلیون دلار محاسبه شد.
https://akhbarbank.com/vdcds50j.yt09z6a22y.html
تازه ترین اخبار