۰
محاسبات نسبت سپرده‌های بانکی (پس از کسر سپرده قانونی) نشان می‌دهد به ازای هر تهرانی ۲۰۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان سپرده در بانک‌های تهران وجود دارد. این رقم ۱۰ تا ۱۶ برابر سرانه سپرده استان‌های محروم است.
سپرده‌ بانکی تهرانی‌ها ۱۰ تا ۱۶ برابر استان‌های محروم
به گزارش اخباربانک، در رتبه دوم استان بوشهر قرار دارد که به ازای هر نفر جمعیت استان، ۶۷/۲ میلیون تومان سپرده وجود دارد. استان یزد با ۵۴ میلیون تومان سوم، اصفهان با ۴۹/۳ میلیون تومان چهارم و سمنان نیز با ۴۴/۶ میلیون تومان پنجم است.   

اما کمترین مقدار سپرده بانکی مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۱۳ میلیون تومان به ازای هر نفر است. پس از این استان، کردستان با ۱۷/۶ میلیون تومان سپرده به ازای هر فرد، دارای کمترین سپرده در بین استانهاست.

کهگیلویه و بویراحمد با ۱۸/۶ میلیون تومان، آذربایجان غربی با ۱۹/۲ میلیون تومان، خراسان شمالی با ۱۹/۷ میلیون تومان، لرستان با ۱۹/۸، گلستان با ۲۱/۷ و اردبیل با ۲۲/۳ میلیون تومان از دیگر استان‌هایی هستند که جمعیت آنها کمترین سپرده بانکی را دارند.

قابل ذکر است بخشی از دلیل بالا بودن رقم سپرده در استان‌هایی مثل تهران و بوشهر و یزد مربوط به سهم بالای سپرده بانکی اشخاص حقوقی است اما در مجموع بررسی‌ها نشان می‌دهد در نظام بانکی ایران، سهم اشخاص حقوقی از کل سپرده‌های بانکی حدود ۳۵ درصد و سهم اشخاص حقیقی ۶۵ درصد است.
https://akhbarbank.com/vdcbs0bw.rhb0zpiuur.html
تازه ترین اخبار