۰
اعطای وام های قرض الحسنه در شرایط فعلی کشور می تواند بخش بزرگی از مشکلات هموطنان را رفع کند.در همین راستا یکی از برنامه های مهم دولت اعطای وام های قرض الحسنه توسط شبکه بانکی کشور است.
توجه ویژه بانک کشاورزی به اعطای وام های قرض الحسنه
به گزارش اخباربانک، قرض الحسنه سنتى اسلامى است كه اقتصاد را در خدمت عقيده مى گيرد و تجلى حاكميت ارزشهاى اخلاقى و مبانى عقيدتى بر سودجوئيهاى اقتصادى است.

قرض الحسنه همان اندازه ارزشمند است كه ربا ضد ارزش، قرض الحسنه وام دادن بخداست و كدام مؤمن است كه از وام دادن به خدا احساس ترديد و يا پشيمانى کند؟

با این نشانه ها باید به اهمیت قرض الحسنه بویژه در اقتصاد و سیستم بانکی کشور پی برد. اعطای وام های قرض الحسنه در شرایط فعلی کشور می تواند بخش بزرگی از مشکلات هموطنان را رفع کند.

در این بین بانک ها و موسسات اعتباری با توجه به جمع آوری منابع چه از سوی سپرده گذاری مشتریان و چه از طریق تزریق منابع بودجه ای از سوی دولت می توانند گام های بزرگی در حوزه قرض الحسنه بردارند.

دولت سیزدهم نیز یکی از برنامه های اصلی خود در حوزه بانکداری را توجه به پرداخت وام های خرد و بویژه قرض الحسنه ای قرار داده است.

چنانکه خاندوزی وزیر اقتصادی پیش از این گفته بود: با توجه به تاکید رئیس‌جمهوری نسبت به تسهیل شرایط برای دسترسی به تسهیلات خرد یکی از راهکار‌ها این است که منابع بیشتری برای قرض‌الحسنه فراهم کنیم و یکی از برنامه‌های جدی در دولت سیزدهم کمک به رفع نیاز‌های خرد مردم از طریق وام قرض‌الحسنه است.

در همین راستا بانک مرکزی در فروردین ماه سال جاری در بخشنامه‌ای افزایش سقف و دوره بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را ابلاغ کرد.

بر این اساس سقف تسهیلات قرض‌الحسنه اعطایی به اشخاص حقیقی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماهه افزایش می‌یابد.

همچنین سقف تسهیلات اشتغال‌زایی برای کسب و کارهای خرد و کوچک، اعطایی به اشخاص حقوقی، به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت حداکثر ۸۴ ماهه افزایش خواهد یافت.

هم اکنون پرداخت وام های خرد و قرض الحسنه بیشتر بر دوش بانک های دولتی قرار دارد.یکی از این بانک ها بانک کشاورزی است.

براساس گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، تسهیلات قرض الحسنه پرداختی این بانک در سه ماهه نخست سال 1401 نسبت به همین مقطع در سال گذشته 103 درصد رشد داشته است.
 
این بانک از ابتدای سال 1401 تا پایان خرداد جمعا 13 هزار و 372 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به 10 هزارنفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

این گزارش می افزاید: در مقطع یاد شده، تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی نسبت به سال گذشته بیش از 6779 میلیارد ریال افزایش داشته است.

شایان ذکر است تسهیلات قرض الحسنه بانک کشاورزی در سرفصل های گوناگون از جمله ازدواج، توانمندسازی روستائیان، جبران خسارت سیل، اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و ... پرداخت می شود.
https://akhbarbank.com/vdcb00bw.rhb00piuur.html
تازه ترین اخبار