۰
وضعیت این هفته بورس با در نظر گرفتن احتمال رشد آرام دلار و قیمت های جهانی و اثر ابهامات جدید بازار پول، فرسایشی و تداوم رویه محتاطانه به دلیل بی اعتمادی ها پیش بینی شد.
پیش بینی این هفته بورس با تداوم رویه محتاطانه
به گزارش اخباربانک، بورس در حالی دومین هفته مرداد را با ادامه روند فرسایشی و خروج سرمایه ها و شاخص همچنان 1.4 میلیون واحدی را شرو می کند که کارگزاری آبان درباره اوضاع روزهای قبل و آینده اعلام کرد: بازار هفته گذشته با چاشنی ترس از رشد نرخ بهره برخلاف وعده های مسئولین، بهانه ای جدید برای افت در نازلترین قیمت ها پیدا کرد و شاهد بهبود نسبی وضعیت با حجمی اندک بود که عمدتا به دلیل مذاکرات در راستای تعدیل وضعیت بازار پول بود. 
 
بازارهای جهانی که در هفته های اخیر سقوطی سنگین را متحمل شدند با آرامش شاخص دلار و رشد نرخ بهره طبق انتظارات در آمریکا، بخشی از بدبینی مفرط را تعدیل کردند و در چند روز گذشته روندی صعودی را سپری کردند. ادامه بحران در اروپا ناشی از تهاجم روسیه به اکراین  و رشد نرخ گاز بار دیگر بازارها به اختلالات احتمالی طرف عرضه حساس کرده و منجر به رشد قیمت در اکثر بازارهای کالایی شده است.

در بازار ارز هم ادامه ثبات نسبی دلار بازار آزاد و رشد خزنده قیمت ها در سامانه نیما، خلاصه وضعیت هفته گذشته بود و به نظر می رسد با توجه به ادامه مذاکرات احیای برجام که فارغ از ادعاهای متنوع طرف غربی مبنی بر زمان گریز اتمی، عملا در حال از دست دادن جذابیت با توجه به رویدادهای بین المللی همچون جنگ و جبهه گیری متناقض و علنی طرف های درگیر مذاکره و نزدیکی انتخابات امریکا ماست و با نزدیک شدن به ماه سپتامبر و نشست بعدی شورای حکام، احتمالا باید منتظر اتفاقات نهایی در این زمینه بود. هرچند به نظر نمی رسد طرفین تمایلی به اعلام رسمی پایان بی نتیجه مذاکرات داشته باشند.

بر همین اساس، ارز احتمال رشد آرام قیمت دلار و دیگر ارزها در صورت بی نتیجه بودن پیشنهاد جدید اتحادیه اروپا، وجود خواهد داشت.

روند طاقت فرسا در بازار سهام حاکم شده که عموما ناشی از نبود نقدینگی و تصمیمات مضر پیاپی علیه این بازار است. هرچند صحبت هایی مبنی بر رسیدگی به وضعیت بازار پول انجام شده اما بی اعتمادی مزمن به اظهار نظرها که البته با رویکرد مسئولان اقتصادی امری کاملا طبیعی است به جو احتیاط دامن خواهد زد.

رشد قیمت های جهانی می تواند عکس العمل محدود در نمادهای مرتبط را در پی داشته باشد و برای بهبود بازار باید ابهامات جدید بازار پول رفع شود و حجم معاملات به عنوان متغیری مهم دائما از طرف فعالان رصد شود.
https://akhbarbank.com/vdciyqav.t1aqr2bcct.html
تازه ترین اخبار