دلار جهانی از نفس افتاد؛ طلا بالا رفت

6 مرداد 1401 ساعت 11:40

قیمت طلا امروز پنجشنبه پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره، افزایش یافت و باعث کاهش دلار و بازدهی خزانه‌داری شد.


به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۳۱ دقیقه صبح به وقت شرقی پس از اینکه در جلسه قبل با یک درصد افزایش به بالاترین سطح دو هفته گذشته رسید، با ۳.۲ درصد افزایش به ۱۷۳۸ دلار رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۱۸۳۹ دلار رسید.

بانک مرکزی ایالات‌متحده روز چهارشنبه برای دومین جلسه متوالی برای مبارزه با تورم فزاینده، نرخ بهره را سه چهارم درصد افزایش داد. پاول گفت که افزایش غیرمعمول دیگری در نرخ بهره ممکن است در نشست سپتامبر مناسب باشد اما این تصمیم بر اساس داده‌های اقتصادی دریافتی تعیین می‌شود.

ادوارد میر تحلیلگر ED&F Man Capital Markets، از محققان گفت: پاول در را برای بررسی وضعیت نرخ‌ها کمی باز گذاشت و نوعی نور را در انتهای تونل فراهم کرد که در سال آینده نیز شاهد افزایش نرخ‌ها نخواهیم بود.

 این امر باعث سقوط دلار و بازدهی ایالات متحده و غوغای طلا خواهد شد. انتظار می‌رود در کوتاه‌مدت، قیمت طلا با شانس خوبی برای آزمایش مقاومت بین ۱۷۸۰ تا ۱۸۰۰ دلار در ماه آینده بالاتر رود.

دلار یک شبه ۰.۶ درصد کاهش یافت و در نزدیکی پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر خود در روز پنجشنبه کاهش یافت و باعث شد طلای دلاری برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر شود.

شاخص بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده به پایین‌ترین حد دو ماه اخیر رسید. بازدهی پایین اوراق، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می‌دهد. در همین حال، شورای جهانی طلا اعلام کرد، کاهش شدید خرید توسط سرمایه‌گذاران باعث کاهش تقاضای جهانی طلا در سه ماهه دوم نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ شد.

در بازار سایر فلزات ارزشند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۹.۲۰ دلار، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۸۹۰ دلار و پالادیوم ۰.۶ درصد افزایش به ۲۰۴۲ دلار و ۵۱ سنت رسید.


کد مطلب: 86620

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/86620/دلار-جهانی-نفس-افتاد-طلا-بالا-رفت

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com