۰
سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸

دلار و طلا ترمز کشیدند

قیمت طلا امروز سه‌شنبه با دور ماندن سرمایه‌گذاران به دلیل کاهش چشم‌انداز تورم و افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره از سوی بانک‌های مرکزی، عمدتا بدون تغییر بود.
به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۳ درصد افزایش به ۱۸۱۰ دلار و ۸۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۱۸۱۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.

استفان اینس، شریک مدیریت دارایی SPI، گفت که جذابیت محافظ تورمی طلا با چشم‌انداز تورمی ملایم‌تر خدشه‌دار می‌شود و افزایش نرخ‌های جهانی در آینده نیز چشم‌انداز دارایی‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.

طلا در چند ماه گذشته تحت فشار قرار گرفته است زیرا بانک‌های مرکزی بزرگ در سراسر جهان در تلاش برای مهار تورم بی‌سابقه، نرخ بهره را افزایش می‌دهند. قیمت شمش پس از سقوط به پایین‌ترین سطح پنج ماهه ۱۷۸۳ دلار و ۵۰ سنت در روز جمعه، عمدتا بالای سطح حمایت ۱۸۰۰ دلار شناور بوده است.

اینس گفت: در حالی که ما در محدوده ۱۷۹۰ تا ۱۸۳۰ دلار گیر کرده‌ایم، طلا می‌تواند به دلیل نگرانی‌های رکود اقتصادی حمایت شود و احتمالا فدرال رزرو موضع سیاست خود را کاهش دهد زیرا بازار از نگرانی‌های تورمی منحرف می‌شود. طلا در مواقع بحران‌های اقتصادی، مانند رکود، به عنوان یک ذخیره امن ارزش در نظر گرفته می‌شود.

با از سرگیری تجارت پس از پایان تعطیلات روز استقلال در روز دوشنبه، بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده تقویت شد و بر قیمت شمش تاثیر گذاشت.
به نقل از رویترز، دلار امروز سه شنبه نزدیک به بالاترین حد خود در دو دهه گذشته ثابت ماند و همچنان خریداران ارزهای دیگر را از طلای با قیمت دلار دور نگه داشته است. در همین حال، سهام آسیایی افزایش یافت اما نگرانی‌های مداوم در مورد رشد جهانی و افزایش سطح تورم، سودها را کاملا محدود نگه داشت.

با نگاهی به آینده، داده‌های ایالات‌متحده در مورد اشتغال و تورم به سرمایه‌گذاران، تصویری از اقتصاد پس از ۱۵۰ واحد افزایش نرخ که قبلا توسط فدرال رزرو ارائه شده است، ارائه می‌دهد. یک گزارش شغلی ناامیدکننده می‌تواند نگرانی‌های مربوط به رکود بالقوه را تشدید کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۰.۰۹ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۸۳ دلار و ۳۹ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۹۲۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.
https://akhbarbank.com/vdcizpav.t1aqz2bcct.html
تازه ترین اخبار