۰
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۱

بدترین ماه برای بازار رمزارز ثبت شد

بیت کوین بدترین ماه تاریخ خود را به پایان رساند و از بعد از ظهر پنجشنبه بیش از ۳۸ درصد از ارزش خود را در ژوئن از دست داد. اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان از نظر ارزش بازار، همین دوره را با حدود ۴۷ درصد کاهش به پایان رساند.
به گزارش اخباربانک، ضعف در بخش دارایی‌های دیجیتال بخشی از فرار گسترده‌تر از ریسک است، به ویژه در هفته‌های اخیر، زیرا شرکت‌های بزرگ با بحران پرداخت بدهی مواجه شده‌اند، اعتماد به بازار کریپتو متزلزل شده است.

در ماه مه، پروژه پرطرفدار استیبل‌کوین با دلار آمریکا، UST و توکن لونا شکست خورد و ۶۰ میلیارد دلار ضرر جمعی را رقم زد. سپس در اوایل ژوئن، شرکت وام دهنده سلسیوس، که به کاربران وعده بازدهی بالا برای سپرده‌های ارز دیجیتالی آنها را می‌داد، برداشت مشتریان را با استناد به "شرایط بد بازار" متوقف کرد.

در جای دیگر، صندوق تامینی ارز دیجیتال برجسته Three Arrows Capital روز دوشنبه وامی به ارزش بیش از ۶۷۰ میلیون دلار را نکول کرد و گفته شده است که FTX قصد دارد وام دهنده رمزارز BlockFi را به قیمت ۲۵ میلیون دلار خریداری کند. به گفته یک منبع، این ۹۹٪ کمتر از آخرین ارزش گذاری خصوصی BlockFi است، که سرمایه گذاران سهام شرکت را زمین خواهد زد.

همه این‌ها در بحبوحه اخراج‌های شرکت‌های بزرگ ارز دیجیتال، از جمله کوین‌بیس، رخ می‌دهد که سهام آن در ماه ژوئن حدود ۴۰ درصد کاهش یافت و چهارمین ماه متوالی منفی خود را ثبت کرد.

در دهه گذشته، بیت کوین دو دوره طولانی افت قیمت را قبل از بازگشت تجربه کرده است. در زمستان رمزنگاری قبلی در سال ۲۰۱۸، بیت کوین بیش از ۸۰ درصد از ارزش خود را قبل از بازگشت از دست داد و در نهایت به اوج خود در نوامبر ۲۰۲۱ یعنی حدود ۶۹۰۰۰ دلار رسید.

اما یادداشتی از بانک آمریکا در روز چهارشنبه لحن بدبینانه ای داشت. تحلیلگران به داده‌هایی اشاره کردند که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان آمریکایی نسبت به بازار کریپتو محتاط‌تر شده‌اند. بانک اعلام کرد داده‌های مشتریان داخلی بیش از ۵۰ درصد کاهش تعداد کاربران فعال رمزارز را از اوج آن که بیش از ۱ میلیون کاربر در نوامبر ۲۰۲۱ داشت، به کمتر از ۵۰۰۰۰۰ در ماه می نشان می‌دهد.

افت در ماه ژوئن بدترین افت برای ارزهای دیجیتال از زمانی بود که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ در صرافی ها در دسترس قرار گرفت. بیش از ۲ تریلیون دلار ارزش در عرض چند ماه از بازارهای کریپتو محو شد و معامله گران خرده فروشی را که روی پروژه های رمزنگاری بزرگ شرط بندی می کردند مجازات کرد.

طبق برآورد گلدمن ساکس، خانوارهای آمریکایی صاحب یک سوم بازار جهانی کریپتو هستند. نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو همچنین نشان داد که ۱۶ درصد از بزرگسالان ایالات متحده گفتند که در یک ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند.

با این حال، بسیاری از علاقه مندان بیت کوین انتظار احیای دیگری را دارند و در پایین‌ترین قیمت خریداری می‌کنند.
 
https://akhbarbank.com/vdcbw5bw.rhb0wpiuur.html
تازه ترین اخبار