۰
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۷

آماری که در بورس ۱۱۶ درصد افزایش یافت

تازه ترین آمارها نشان میدهد که در خردادماه سال جاری تعداد ۷۶۰ هزار و ۶۳۲ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته که در مقایسه با اردیبهشت ماه رشدی بیش از ۱۱۶ درصدی (معادل ۴۰۹ هزار نفر) داشته است.
آماری که در بورس ۱۱۶ درصد افزایش یافت
به گزارش اخباربانک، در خرداد  ماه امسال تعداد ۷۶۰ هزار و ۶۳۲ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته که در مقایسه با دومین ماه سال جاری با رشدی بیش از ۱۱۶ درصدی (معادل ۴۰۹ هزار نفر) و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۴۹۲ هزار سهامدار در این ماه با رشدی بیش از ۱۱۲ درصدی (معادل ۲۶۰ هزار نفر) مواجه شده است.

 بر اساس آمار منتشر شده، در اردیبهشت ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۳۵۱ هزار و ۶۱۶ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۲۳۲ هزار و ۱۸۵ مورد بوده است. در فرودین  ماه سال جاری نیز تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۱۵۸ هزار و ۲۷۰ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۱۳۰ هزار و ۷۰۴ مورد بوده است.

پنج استان پیشتاز در ثبت نام در «سجام»
تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در خرداد  ۱۴۰۱ به تفکیک هر استان حاکی از آن است که پنج استان تهران با ۱۳۶ هزار و ۱۷۲ مورد، کرمانشاه با ۷۴ هزار و ۴۵۵ مورد، قزوین با ۶۳ هزار و ۱۸ مورد، زنجان با ۴۹ هزار و ۸۸۸ مورد و آذربایجان شرقی با ۳۷ هزار و ۴۹۵ مورد در صدر بیشترین ثبت نام شده ها در کل کشور قرار دارند.

پنج استان با کم ترین ثبت نام در «سجام»
همچنین پنج استان سمنان با ۲ هزار و ۸ مورد، چهارمحال و بختیاری با ۲ هزار و ۱۴۵ مورد، یزد با ۲ هزار و ۴۰۹ مورد، بوشهر با ۲ هزار و ۸۸۴ مورد و خراسان شمالی با ۳ هزار و ۶۴۲ مورد  در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌ها در سامانه سجام در بین سایر استان ها قرار دارند.

سامانه سجام چیست؟
سجام (SEJAM.IR) یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود. از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.
منبع:ایسنا
https://akhbarbank.com/vdciqrav.t1aqy2bcct.html
تازه ترین اخبار