۰
دبیرکل شورای کانون صرافان درباره وضعیت آتی بازار ارز توضیح داد.
به گزارش اخباربانک، در پی انتشار اخباری در خصوص از سرگیری مذاکرات هسته‌ای به منظور رفع تحریم‌ها در دوحه از یک سو و سفر بورل،مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران از سوی دیگر تب تند قیمت دلار کمی کاهش یافت و بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار با تغییر وضعیت مواجه شد.

خبرهای رسیده از بازار ارز نشان می‌دهد قیمت دلار با عقب‌نشینی اندکی همراه بوده است . بنا بر اعلام دبیر کل شورای کانون صرافان بهای دلار در صرافی‌های رسمی در کانال ۲۹ هزار تومان معامله می‌شود. از سوی دیگر بهای ارز در بازار غیر رسمی نیز در محدوده ۳۱ هزار تومان قرار دارد .

هر چند بهای دلار در صرافی‌های بانکی چندان تغییر نکرده است اما در بازار آزاد کاهش قیمت بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ تومان اتفاق افتاده است . پیش بینی این فعال صنفی نشان از ان دارد که روند حاکم بر بازار کاهشی است.

کامران سلطان زاده،تاکید کرد: با توجه به اتفاقاتی که هفته گذشته افتاد و مصوبه بانک مرکزی در خصوص توافقی شدن نرخ خرید و فروش ارز، عرضه ارز در صرافی ها افزایش پیدا کرده است و مردم نیز دیگر مانند گذشته دغدغه خرید ارز را ندارند و از هر صرافی می‌توانند ارز را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنند.

وی در ادامه گفت: با بهبود وضعیت دریافت ارز و رفع شدن جو روانی مبنی بر کمبود ارز در بازار و دست به دست شدن اخبار خوبی در خصوص برجام و در حوزه سیاسی امروز حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ تومان نرخ ارز کاهش یافته است و بنابر پیش بینی کاهش خوب نرخ ارز مردم بیشتر فروشنده شده‌اند و خرید کاهش یافته است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ریزش نرخ ارز ادامه خواهد یافت یا خیر؛ گفت: عرضه و تقاضا در بازار نرخ ارز را تعیین می‌کنند و هر چقدر عرضه در بازار افزایش پیدا کند و تقاضا کاهش پیدا کند بالانس عرضه و تقاضا مثبت خواهد شد و تا زمانی که تقاضا پایین باشد روند نرخ ارز نزولی خواهد بود.

سلطان زاده در آخر گفت: مذاکرات برجام به جهت آرامش جو سیاسی و روانی در جامعه می‌تواند در بازار ارز تاثیر گذارد اما با توجه به اینکه مذاکرات برجام خیلی طولانی شده است نمی‌تواند خیلی تاثیر گذار باشد اما بی اثر نیز نخواهد بود.

بازار سکه ریخت
هر چند قیمت دلار تغییرات محسوس را تجربه نکرده است ، بهای سکه با تغییری شگرف روبروست و تنها در دو روز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با کاهشی بسیار قابل تئجه روبرو شده است . هر قطعه سکه تمام بهار ازادی در اولین روز هفته ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که امروز به ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته است. ریزش نزدیک به یک میلیون تومانی قیمت سکه سبب شده است وضعیت تقاضا نیز در این بازار دستخوش تغییر شود . صرافان می گویند تعداد فروشندگان خرد سکه در این روزها افزایش یافته و خریدار چندانی در بازار نیست . نبود خریدارا بازار ارز را نیز تخت تاثیر خود قرار داده است.

صرافان می‌گویند فاز بازار در شرایط فعلی فاز انتظار است و اولین اخباری که از نتیجه دور جدید مذاکرات منتشر شود، می تواند مسیر حرکت را مشخص کند. در فضای کنونی خرید یا فروش هیجانی در بازار ارز به چشم نمی خورد و بازار با سیاست صبر و انظتار، در حال انجام معاملات متعارف و البته اندکی است.
منبع: خبرآنلاین
https://akhbarbank.com/vdcgnx97.ak9334prra.html
تازه ترین اخبار