۰
نهمین شرکت جدید سال با عرضه اولیه ۵ درصد سهام فولاد شاهرود، مختص صندوق های سرمایه گذاری ، ۱۴ تیر در فرابورس وارد می شود.
زمان عرضه اولیه نهمین شرکت جدید سال قطعی شد
به گزارش اخباربانک، در حالی بیش از دو هفته از عرضه اولیه 5 درصد از سهام پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس معروف به تپسی می گذرد که فولاد شاهرود هم به عنوان نهمین شرکت تازه وارد از طریق فرابورس، سه شنبه 14 تیر وارد بازار خواهد شد.

به این ترتیب، 135 میلیون سهم معادل 5 درصد سهام "فرود" با قیمت مبنای 320 تومانی و حداکثر سهمیه 6 میلیون و 750 هزار سهمی به سرمایه گذاران واجد شرایط به روش حراج در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه می شود. مشاور عرضه هم کارگزاری ستاره جنوب و متعهد خرید تامین سرمایه امید است.

پس از کشف قیمت در مرحله اول به روش حراج تا آغاز مرحله دوم نماد به منظور طی مراحل افزایش سرمایه به روش صرف سهام باسلب حق تقدم متوقف خواهد بود. در مرحله دوم، افزایش سرمایه شرکت به میزانی خواهد بود که طی آن 18 درصد از سهام از طریق واگذاری حق تقدم های سلب شده به عموم عرضه می شود. لذا متقاضیان باید آثار ناشی از افزایش سرمایه درمیزان مالکیت پس از افزایش سرمایه و نیز توقف نماد برای این موضوع را مدنظر قرار دهند.

ارسال سفارش صرفا ً از طریق ایستگاه های معاملاتی (نامک) امکان پذیر خواهد بود. همچنین 50 درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه گذاران واجد شرایط تا 90 روز پس از تاریخ عرضه اولیه امکان عرضه نخواهد داشت.

شرکت فولاد شاهرود سال 80 بصورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی شاهرود به ثبت رسید. در حال حاضر این شرکت جزو واحدهای تجاری فرعی شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان و واحد تجاری نهایی سرمایه‌گذاری غدیر و محل کارخانه در کیلومتر 12 جاده شاهرود دامغان واقع شده است.

شرکت به موجب پروانه بهره‌برداری 18 بهمن سال 85 با ظرفیت 200 هزار تن میلگرد به بهره برداری رسید. واحد ذوب با عنوان پروژه ذوب در سه مرحله و با ظرفیت سالانه هر مرحله 100 هزار تن 12 تیر سال 92 جواز تاسیس گرفت. تولید آزمایشی مرحله اول پروژه ذوب با ظرفیت 100 هزار تن در اواخر سال 96 انجام و عملاً طی سال 97 به بهره‌برداری کامل رسید. مرحله دوم پروژه در حال راه اندازی است و برآورد می شود در شهریور سال 1400 تکمیل شود.

سرمایه شرکت در بدو تاسیس 100 هزار تومان بوده که طی 11 مرحله افزایش سرمایه به 270 میلیارد تومان رسید. در ترکیب سهامداری با 329 نیروی انسانی، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با 53.6 درصد، چادرملو با 34.6 درصد و سایر سهامداران با 10.6 درصد حضور دارند.

در حال حاضر آهن اسفنجی مصرفی فولاد شاهرود از تولیدات کارخانه های با روش میدرکس است که دارای درصد کربن بالایی بوده و این امر سبب کاهش بهره‌وری در خط ذوب می‌شود. چراکه اصطلاحاً سوزاندن این کربن زمانبر و هزینه‌بر خواهد بود. با راه اندازی SLRN علاوه بر استقلال شرکت از تهیه آهن اسفنجی می‌توان هزینه ماده اولیه وارده به بخش فولادسازی را کاهش داد که در انتها بر سود شرکت تاثیر خواهد گذاشت.
https://akhbarbank.com/vdcawuna.49nim15kk4.html
تازه ترین اخبار