۰
جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۳

سرافکندگی طلا؛ صعود دلار

قیمت طلا امروز جمعه کاهش یافت و در مسیر سومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت زیرا سیاست‌های پولی تهاجمی بانک‌های مرکزی بزرگ و افزایش ارزش دلار آمریکا، سرمایه‌گذاران را از شمش به قیمت دلار دور نگه داشت.
به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱۰.۶۰ درصد کاهش به ۱۷۹۶ دلار و ۹۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۵۹ درصد کاهش به ۱۷۹۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

قیمت طلا که به بدترین سه ماهه خود از اوایل سال ۲۰۲۱ رسیده است، در این هفته حدود ۱.۲ درصد کاهش یافته است. دلار نزدیک به اوج دو دهه اخیر ثابت بود و همچنان طلا را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند جذاب‌تر می‌کند. بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا نزدیک به پایین‌ترین سطح خود از روز پنج‌شنبه ۷ ژوئن بود.

داده‌های جدید ایالات‌متحده در ماه می نشان داد که سرعت تورم بی سابقه‌ای که فدرال رزرو را به سمت افزایش بیش از حد دیگر افزایش نرخ بهره در ماه آینده سوق می‌دهد، اندک است اما به این حس در حال توسعه افزود که ممکن است بدترین‌ها به پایان رسیده باشد.

نرخ بهره و بازده اوراق قرضه بالاتر، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد، که هیچ بازدهی ندارد. وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز اظهار کرد که طلا ممکن است حمایت ۱۸۰۱ دلار در هر اونس را بشکند و به ۱۷۸۴ دلار سقوط کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۰.۱۶ دلار رسید و در این هفته حدود ۴.۵ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از اواسط ماه می بوده است. پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۸۹۶.۳۰ دلار رسید اما با چهارمین سقوط هفتگی متوالی مواجه است. پالادیوم با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۹۳۰ دلار و هشت سنت رسید اما در این هفته حدود ۲.۸ درصد افزایش یافت.
 
https://akhbarbank.com/vdcdox0j.yt09o6a22y.html
تازه ترین اخبار