۰
دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۳

خودرو جدید و جذاب شرکت پژو رونمایی شد

خودرو جدید و جذاب شرکت پژو رونمایی شد
پژو با نسل جدید مدل 408 خود به دنبال مشتریانی‌ است که از ماشین‌های شاسی‌بلند خسته شده‌اند. شرکت فرانسوی هفته گذشته این خودرو را رونمایی کرد و قرار است آن را از ابتدای سال 2023 به بازار عرضه کند.

روند طراحی و ساخت ماشین حدود هفت سال طول کشیده و ظاهرش آنقدر جنجالی بوده که گفته می‌شود مدتی طول کشیده تا مدیران کارخانه برای تولیدش متقاعد شوند.

بدنه ماشین ترکیبی از یک شاسی‌بلند و فرمی از خودرو است که فست‌بک نامیده می‌شود. در ماشین‌های فست‌بک،‌ سقف با شیبی ملایم از ستون عقب به چراغ‌های عقب وصل می‌شود.

پژو نسل جدید مدل 408
ماشین‌های فست‌بک، سدان و استیشن پیش از آمدن شاسی‌بلندها از فرم‌های معمول خودرو بودند. اما با تغییر سلیقه خریداران، خودروسازان ساخت ماشین به این شکل را کنار گذاشتند. حالا پژو معتقد است تعداد کسانی که از ماشین‌های شاسی‌بلند خسته شده‌اند رو به افزایش است و همین ممکن است باعث شود مردم ۴۰۸ را انتخاب کنند.

پژو جلوپنجره و چراغ‌های ۴۰۸ را هم کمی تغییر داده و به گفته پير-پال ماتی، مدیر طراحی پروژه آنها را مدرن‌تر کرده است. با این تغییرات چهره ماشین اسپرت‌و چابک به نظر می‌رسد. فرم فست‌بک همچنین باعث شده تا سرنشینان عقب جای زیادی داشته باشند. داشبورد و بقیه اتاق ماشین با کمی تغییر شبیه مدل‌های دیگر کارخانه است.

۴۰۸ اکثر امکانات لوکس و فن‌آوری‌های جدید را دارد. دوربین دید در شب، سیستم‌های نیمه‌خودران و دوربین‌هایی که اطراف ماشین را به راننده نمایش می‌دهد از جمله این سیستم‌ها است.

۴۰۸ علاوه بر یک موتور بنزینی با دو قوای محرکه هیبرید-الکتریکی هم ساخته می‌شود که قوی‌ترین مدل ۲۲۵ اسب بخار نیرو دارد. پژو تابستان آینده یک مدل کاملا الکتریکی از این ماشین هم خواهد ساخت.
https://akhbarbank.com/vdcjaveo.uqemozsffu.html
تازه ترین اخبار