برنامه بانک مرکزی برای انعقاد پیمان‌های پولی و عرضه رمزریال در شهریور

4 تير 1401 ساعت 9:37

رئیس‌ کل بانک مرکزی قرار است در آینده ایی نزدیک با هدف پیگیری انعقاد پیمان‌های پولی دو یا چندجانبه به یکی از کشورهای مهم سفر و رمزریال را در شهریور عرضه کند.


به گزارش اخباربانک، رئیس‌کل بانک مرکزی برای پیگیری انعقاد پیمان‌های پولی دو یا چندجانبه به یکی از کشورهای مهم سفر می‌کند.

بانک مرکزی اعلام کرد با استفاده از ابزار انعقاد پیمان‌های پولی دو یا چندجانبه، جایگزینی ارزهای ملی در مراودات تجاری و اقتصادی در دستور کار است. 

بر این اساس، رایزنی‌ها با برخی از کشورها نیز در این باره انجام شده و رئیس‌کل بانک مرکزی بزودی برای پیگیری عملیاتی شدن به یکی از کشورهای مهم سفر می‌کند.

علی صالح‌آبادی هم درباره اقدامات بانک مرکزی در خصوص رمزریال گفت: مقرر شده رمزریال از شهریور عرضه شود تا به‌جای  اسکناس در دست مردم باشد. این محصول به مفهوم جهانی رمز ارز نیست بلکه ریال‌های اسکناس به رمزریال تبدیل می شوند. قبل از اجرا نیز آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها انجام و به‌ صورت آزمایشی در یکی از مناطق آغاز می‌شود .

به گفته وی ، رمز ارز و نحوه نظارت بر این حوزه هم در اختیار محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور بوده که بعد از بررسی در دولت تصمیم‌گیری خواهد شد.


کد مطلب: 86132

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/86132/برنامه-بانک-مرکزی-انعقاد-پیمان-های-پولی-عرضه-رمزریال-شهریور

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com