۵۲ درصد از تسهیلات بانک دولتی توسعه‌تعاون به ۷ استان پرداخت شده است

2 تير 1401 ساعت 14:00

هفت استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، البرز، مازندران و مرکزی در مجموع با دریافت ۱۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانک توسعه‌تعاون، معادل ۵۱/۸ درصد از کل تسهیلات این بانک دولتی را به خود اختصاص داده است.


به گزارش اخباربانک، براساس آمارهایی که وزارت تعاون از بانک‌های زیرمجموعه خود منتشر کرده، در سال ۱۴۰۰ بانک دولتی توسعه تعاون درمجموع ۲۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم بیشترین دریافت‌کنندگان تسهیلات از این بانک قرار دارند. 

بررسی آمارها نشان می‌دهد ۷ استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، البرز، مازندران و مرکزی در مجموع با دریافت ۱۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات، معادل ۵۱/۸ درصد از کل تسهیلات این بانک دولتی را به خود اختصاص داده و سهم ۲۴ استان به همراه مناطق آزاد کشور از تسهیلات مذکور ۴۸/۲ درصد بوده است. 

قابل ذکر است کارشناسان معتقدند دولت برای تمرکززدایی از تهران و چند کلانشهر بزرگ کشور، باید در اعطای تسهیلات بانکی نیز به هدایت هوشمندانه اعتبار بپردازد. امری که در بلندمدت موجب تحریک توسعه در مناطق کمتربرخوردار خواهد شد.



منبع: نود اقتصادی


کد مطلب: 86123

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/86123/۵۲-درصد-تسهیلات-بانک-دولتی-توسعه-تعاون-۷-استان-پرداخت-شده

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com