۰
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۸

سلیمانی رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ایشین ری شد

غلامرضا سلیمانی ، رئیس کل پیشین بیمه مرکزی به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت بیمه اتکائی ایشین ری انتخاب شده است.
به گزارش اخباربانک، وی پیش ازین و زمانی کهرئیس کل بیمه مرکزی بود  به عنوان نماینده ایران و به عنوان نایب رییس بیمه اتکایی آسیا انتخاب شد.

سالهاست که روسای بیمه مرکزی به عنوان یکی از بزرگترین سهامداران این شرکت دارای کرسی های مدیریتی هستند.

اما یکی از انتقادات بزرگی که در این زمینه وارد می اید، این است که این شرکت بیمه اتکائی آسیائی که ایران دارای سهام قابل توجهی در ان است تا کنون چه ارزش افزده و دستاوردی در حوزه اتکائی برای ایران داشته است؟

نکته جالب توجه این است که دو سال پیش و زمیانیکه تحریم ها علیه ایران شدت گرفت شرکت بیمه اتکایی آسیایی (Asian Re) صنعت بیمه ایران را که به عنوان بزرگترین سهامدار ان محسوب می شود ،تحریم کرد!

در ان زمان منابع خبری اذعان داشتند،  شرکت بیمه اتکایی آسیایی (Asian Re)  طی مکاتباتی که با برخی شرکتهای بیمه ایرانی انجام داده ایران را مشمول بندهای تحریم قرار داده این در حالی است که ” دولت ایران ” در تاسیس این شرکت بیشترین نقش را داشته و بیش از 20 سال است به عنوان رئیس هیات مدیره این شرکت بیمه اتکائی انتخاب می شود ضمن اینکه بزرگترین سهامدار این شرکت بیمه اتکائی نیز محسوب می شود.

پیش ازین نیز انتقادات زیادی بر ایران وارد امد مبنی بر اینکه ایران چه میزان توانسته با کمک این شرکت اتکائی از حبس ریسک در داخل بکاهد؟ عضویت ایران در Asian Re چقدرمنجر به تقویت جایگاه ایران در منطقه جنوب شرق آسیا شده ؟ایا شرکای ایران از جمله هند ، کره ، مالزی ، ژاپن و چین که طی سالهای اخیر توانسته اند صنعت بیمه خود را ارتقاء دهند با صنعت بیمه ایران که تحت شدیدترین آسیبها از ناحیه تحریم ها بوده ، همراه شده اند؟ آیا ایران توانسته امتیازات منحصر بفردی از عضویت در این شرکت بیمه اتکائی برای خود اخذ کند یا فقط به رفت و امدهای ماهانه مقامات دولتی با پروازهای خاص به مقصد بانکوک اکتفا شده است؟

چندی پیش بود که سید مصطفی کیائی ، مدیر عامل پیشین بیمه اتکائی امین در نشستی اعلام کرد که چندین  بار پیشنهاد خرید سهام ایران در شرکت اتکایی ایشین ری را به بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد دادیم اما آنها حتی از دادن یک جواب کوتاه هم دریغ کردند.

در بیمه ایشین ری بخش دولتی وجود ندارد و پیشنهاد دادیم که دولت سهم خود را در آن شرکت به ما بفروشد اما دولت قبلی این اجازه را نداد.
وی افزود: درحال حاضر بیمه مرکزی و دولت هرکدام جداگانه در ایشین ری سهم دارند، اما آیا دولت این سهم را لازم دارد؟
کیایی، گفت: درحال حاضر ایران سهامدار بزرگ ای شین ری است اما این شرکت هیچ فعالیتی با ایران در بخش اتکایی ندارد.
بر اساس این گزارش ، ایشین ری زمانی تاسیس شد و قراربود تا هدایت بیمه ای شرق آسیا را با کمک ایران در دست بگیرد اما الان این شرکت چه منافعی برای ایران دارد؟
https://akhbarbank.com/vdcen78v.jh8ppi9bbj.html
تازه ترین اخبار