۰
دولت روسیه علیرغم تردید در قانونی کردن تجارت و پرداخت ارزهای دیجیتال، همچنان به برقراری ارتباط با بازیگران اصلی صنعت استخراج ارزهای دیجیتال ادامه می دهد.
غول گاز دولتی روسیه، گازپروم(Gazprom)، با BitRiver، بزرگترین تامین کننده خدمات کولوکیشن استخراج رمزارز در روسیه، وارد همکاری شده است. شرکت گازپروم در تاریخ 16 ژوئن(26 خرداد) رسماً اعلام کرد که گازپروم به مراکز داده BitRiver، برق تولید شده از گاز نفتی مرتبط را ارائه خواهد کرد.

به عنوان بخشی از این همکاری، BitRiver یک زیرساخت دیجیتال مبتنی بر میادین نفتی که گازپروم خدمات استخراج کریپتو از گاز فلر ارائه می دهد، توسعه خواهد داد.

معاون اول مدیرعامل گازپروم وادیم یاکولف(Vadim Yakovlev) خاطرنشان کرد: این غول گازی بیشتر به دنبال بهینه سازی استفاده از منابع انرژی برای فعال کردن انرژی های تجدیدپذیر و راه های جدید استفاده مفید از گاز نفتی است و اظهار داشت:
“کاهش ردپای کربن ما جزء ضروری سیاست ESG گازپروم نفت است. با ترکیب فناوری ها و شایستگی ها با شرکا، ما بهترین شیوه های صنعتی را برای استفاده کارآمد و سازگار با محیط زیست از منابع طبیعی ایجاد می کنیم.”

گازپروم یکی از بزرگترین شرکت های نفت و گاز روسیه و همچنین یکی از بزرگترین تامین کنندگان گاز اتحادیه اروپا است. طبق گزارش ها، این غول نفتی در سال 2019(1398) به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ انتشار کربن در جهان رتبه بندی شده است.

ایگور رانتس(Igor Runets)، بنیانگذار و مدیر عامل BitRiver خاطرنشان کرد که مشارکت جدید با گازپروم بخشی از برنامه بلندپروازانه این شرکت برای افزایش ظرفیت کل برق آن به 2 گیگاوات در دو سال آینده است.

دولت روسیه قبلاً پروژه ای را برای استخراج بیت کوین با گاز نفتی مرتبط در اکتبر 2021(مهر 1400) در نظر گرفته بود.
منبع:cointelegraph
https://akhbarbank.com/vdcgzz97.ak93w4prra.html
تازه ترین اخبار