مسیر سقوط طلا با افزایش دلار ادامه‌دار شد

27 خرداد 1401 ساعت 15:39

قیمت طلا امروز جمعه با افزایش ارزش دلار و افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا کاهش یافت و تقاضا برای شمش با قیمت دلار را تحت تاثیر قرار داد و قیمت‌ها را در مسیر بزرگ‌ترین کاهش هفتگی خود از اواسط ماه مه قرار داد.


به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۱ و ۳۶ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱۳.۵ درصد کاهش به ۱۸۴۴ دلار و ۳۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۷۳ دلار کاهش به ۱۸۴۵ دلار و ۳۰ سنت رسید.

قیمت طلا پس از شروع آن در نزدیکی بالاترین سطح یک ماهه قبل از رسیدن به پایین‌ترین حد چهار هفته‌ای در روز سه‌شنبه، در هفته‌ای که یک هفته پرنوسان بود، حدود ۱.۳ درصد کاهش یافت.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در DailyFX، گفت: ما هنوز به نوعی در محدوده ۱۸۰۰ تا ۱۸۸۰ تا ۹۰ دلار مانده‌ایم و به دنبال جهت هستیم و طلا در مورد تاثیر نرخ‌ها به شفافیت نیاز دارد زیرا این شفافیت باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران درباره کاهش یا افزایش و مهار تورم نظر بدهند.

سهام‌های جهانی در حالی که سرمایه‌گذاران نگران رشد در مواجهه با افزایش نرخ‌های جهانی بودند، به بدترین هفته خود از زمان رکود بازار در آغاز همه‌گیری در مارس ۲۰۲۰ پیش رفتند.

فدرال رزرو آمریکا این هفته بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره خود از سال ۱۹۹۴ را اعلام کرد زیرا در تلاش برای مهار تورم فزاینده است. افزایش نرخ‌ها در ایالات‌متحده هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، موسسه فیچ سولوشنز در یادداشتی اعلام کرد: با توجه اینکه فدرال رزرو موضع جنگ طلبانه خود را نشان می‌دهد، انتظار داریم که تقویت دلار و بهبود بازده اوراق قرضه، قیمت طلا را محدود کند. با این حال، قیمت‌ها به سطح قبل از کووید-۱۹ بازنمی‌گردند زیرا طلا تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین، افزایش تورم جهانی و همه‌گیری همچنان قرار دارد.

بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۱.۸۷ دلار رسید. پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۴۸.۵۰ دلار رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۸ درصد افزایش به ۱۹۱۲ دلار و ۶۹ سنت رسید که هر دو در مسیر کاهش هفتگی قرار دارند.


کد مطلب: 86016

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/86016/مسیر-سقوط-طلا-افزایش-دلار-ادامه-دار

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com