۰
بانک تجارت درخصوص دو پرونده حقوقی استرداد بیش از ۲.۲ میلیارد سهم سرمایه گذاری ملی و دعوی عدم تحویل شمش آلومینیوم به شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس توضیح داد.
توضیح بانک تجارت درباره استرداد۲.۲ میلیارد سهم"ونیکی"و یک دعوی
به گزارش اخباربانک، بانک تجارت درخصوص دو پرونده حقوقی استرداد بیش از 2.2 میلیارد سهم سرمایه گذاری ملی و دعوی عدم تحویل شمش آلومینیوم به شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس توضیح داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای امروز شد.

براین اساس، "وتجارت" درخصوص پرونده های سرمایه گذاری ملی و شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس اعلام کرد: سرمایه گذاری ملی پیرو نامه‌ 28 آبان سال 99 درباره موضوع استرداد سهام سرمایه گذاری ملی ایران، متعاقب طرح شکواییه بانک، رسیدگی در شعبه 13 بازپرسی دادسرای ناحیه 28 (جرائم کارکنان دولت) تهران در نهایت منجر به تنظیم صورتجلسه 29 مهر سال 99 مبنی بر استرداد دو میلیارد و 291 میلیون و 739 هزار و 997 سهم "ونیکی" به بانک براساس توافق فی مابین طرفین و رفع توثیق از وثایق دریافتی از جمله سهام باما پس از تهاتر قضایی و تعیین تکلیف در خصوص مابقی سهام مورد اشاره نزد شعبه 13 بازپرسی شد که نامه اول آذر سال 99 ریاست آن شعبه خطاب به ریاست سازمان بورس مبنی بر خودداری از رفع اثر از 62 میلیون و 333 هزار و 550 سهم شرکت باما و ترهین سهام مذکور موید این امر است.

در همین راستا نیز پرونده به هیات کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع که پس از اعلام نظریه کارشناسی، جوابیه بانک جهت اصلاح و تکمیل گزارش کارشناسی به آن شعبه اعلام شد اما در اثنای انتظار جهت اعلام نظر نهایی کارشناسان رسمی دادگستری اخیرا مشخص شد شعبه 13 بازپرسی طی نامه 15 اسفند سال 1400، مراتب رفع توثیق از کلیه سهام مورد وثیقه این بانک در شرکت باما را به شرکت سپرده گذاری اعلام کرده است.

با توجه به عدم تعیین تکلیف تعداد سهام باقی مانده سرمایه‌گذاری ملی که در تعهد خریدار است و همچنین سایر هزینه‌های مترتبه به منظور حفظ حقوق و منافع بانک، موضوع عدم رفع اثر مذکور از طریق مرجع فوق کماکان تحت پیگیری است و بر اساس آخرین استعلام به عمل آمده از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در 23 فروردین، تعداد سهام مزبور همچنان به نفع بانک در وثیقه است.

شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس پیرو نامه‌ 14 دی سال 1400 در خصوص دعوی مربوط به موضوع عدم تحویل شمش آلومینیوم مربوط به قرارداد با شرکت آلومینیوم اراک، موضوع سرمایه‌گذاری مشترک و تهاتر هزینه برق شرکت آلومینیوم اراک و رای صادره شعبه دوم دادگاه عمومی (حقوقی) دادگستری شهرستان اراک مبنی بر تحویل 8244 تن شمش آلومینیوم به شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس تا 10 اردیبهشت مقدار 2796 تن وصول شده که 997 تن آن به فروش رسیده و 1799 تن آن در انبار شرکت موجود است. وصول مابقی مطالبات شمش نیز در دست اقدام است.
 
https://akhbarbank.com/vdcevp8v.jh8nvi9bbj.html
تازه ترین اخبار