۰
وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی کشورهای صنعتی گروه هفت (G7) در تاریخ 18 تا 20 می (28 تا 30 اردیبهشت) در بن و کونیگزوینتر آلمان گرد هم آمدند. از جمله موضوعاتی که آنها در مورد آن بحث کردند، تنظیم دارایی‌ های کریپتو به دنبال آشفتگی بازار اخیر و فروپاشی رمزارز LUNA و استیبل کوین الگوریتمی آن، terrausd (UST) بوده است.
G7 از کار هیئت ثبات مالی (FSB) برای نظارت و رسیدگی به خطرات ثبات مالی ناشی از اشکالات دارایی های رمزنگاری شده حمایت می کند و از افزایش همکاری جهانی برای رسیدگی به مسائل نظارتی مرتبط با استفاده از دارایی های دیجیتال، از جمله در موارد متقابل استقبال می کند.

روسای مالی G7 اضافه کردند:“با توجه به آشفتگی اخیر در بازار دارایی های رمزنگاری شده، G7 از FSB می‌خواهد تا توسعه سریع و اجرای مقررات منسجم و جامع صادرکنندگان دارایی های رمزنگاری و ارائه دهندگان خدمات را پیش ببرد.”
جزئیات بیشتر در این بیانیه به اینصورت می باشد که FSB با “هماهنگی نزدیک با ناظران استانداردهای بین‌المللی” روی مقررات رمزارزها “با هدف نگهداری دارایی های رمزنگاری، از جمله استیبل کوین‌ها، با استانداردهای مشابه با بقیه سیستم های مالی” کار خواهد کرد.

رهبران مالی ادامه دادند: “G7 به ویژه خواستار اجرای سریع “قاعده سفر” (قانون محرمانه بانکی (BSA) که اغلب قانون «سفر» نامیده می‌شود، همه مؤسسات مالی را ملزم می‌کند که اطلاعات خاصی را به مؤسسه مالی بعدی، در انتقال وجوه خاص که شامل بیش از یک مؤسسه مالی است، منتقل کنند.) گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و افشای قوی تر و گزارش‌ دهی نظارتی، به عنوان مثال، در مورد دارایی های ذخیره پشتوانه استیبل کوین است.

“ما مجدداً تأیید می‌کنیم که هیچ پروژه جهانی استیبل کوین تا زمانی که الزامات قانونی و نظارتی مربوطه را از طریق طراحی مناسب و با رعایت استانداردهای قابل اجرا به‌ خوبی برآورده نکند، نباید شروع به کار کند.

در پایان بیانیه آمده است: “G7 به استانداردهای بالای نظارتی برای استیبل کوین‌ های جهانی متعهد است و از اصل فعالیت‌ های مشابه، ریسک‌ های مشابه و مقررات مشابه پیروی می‌کند.”
منبع: news.bitcoin
https://akhbarbank.com/vdcewp8v.jh8nei9bbj.html
تازه ترین اخبار