۰
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۱

محکومیت ۲۲۰ و ۴۴ سهامدار حقیقی و حقوقی

رئیس سازمان بازرسی از محکومیت چند مسئول سابق وزارت اقتصاد ، ۲۲۰ و ۴۴ سهامدار حقیقی و حقوقی و تشکیل پرونده کیفری برای مسئولان وقت بورس خبر داد.
ذبیح اله خداییان با بیان اینکه سال گذشته از دو بُعد به موضوع خودروسازی ورود شد در برنامه تلویزیونی گفت: طبق پیگیری‌ها مشخص شد بیش از ۱۷۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های ایران خودرو و سایپا دپو شده که ۹۶ هزار خودرو مربوط به ایران خودرو و مابقی مربوط به سایپا بود. با اقدامات انجام شده از سوی دولت و قوه قضاییه تعداد خودروهای ناقص دو خودروساز هرکدام به ۲۸ هزار مورد کاهش یافت. سازمان بازرسی به موضوع استانداردسازی خودروها هم ورود کرد و علاوه بر ورود سازمان، نیروی انتظامی هم تذکراتی در این زمینه داشت.

در گذشته فقط ۲۴ قطعه از خودرو مشمول استانداردسازی بود که اکنون میزان قطعات خودرو مشمول استاندارد به ۲۰۰ قطعه رسیده و بطور حتم تاثیر زیادی در کاهش کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی خواهد داشت. سازمان محیط زیست و وزارت صنعت باید به این موضوع ورود تا خودروسازان به وظایف در حوزه استانداردسازی عمل کنند.

تشکیل پرونده برای برخی از مسئولان سابق وزارت اقتصاد درخصوص بورس
در همه دنیا بازار سرمایه مطمئن‌ترین بازار برای سرمایه گذاری است که سرمایه‌های اندک مردم را جمع آوری و به چرخه اقتصاد بر می‌گرداند اما این موضوع در ایران طی سال‌های اخیر دچار نوساناتی شد. این سال‌ها بیشتر اقتصاددان درخصوص بازار سرمایه احساس خطر کرده و هشدار داده بودند. همان زمان باید مسئولان امر به موقع به این موضوع ورود می‌کردند اما متاسفانه به دلیل برخی از بی‌توجهی‌ها، سرمایه‌های بسیاری از مردم از بین رفت و ریاست قوه قضاییه دستور داد سازمان بازرسی به این مسئله ورود کند.

بعد از ورود سازمان بازرسی برای برخی از مسئولان سابق وزارت اقتصاد که به پیشنهادات سازمان عمل نکرده و موجب وارد شدن خساراتی برای مردم شدند، پرونده تشکیل و بعضی از آنها محکوم شدند. چند مورد پرونده کیفری برای مسئولان وقت بورس تشکیل شد و برای برخی اشخاص حقوقی پرونده‌ انتظامی تشکیل و ۲۲۰ شخص حقیقی و ۴۴ نفر ناشر در مرجع انتظامی محکومیت گرفتند.

اکنون وضعیت بورس مناسب است البته برخی نوسانات وجود دارد که طبیعی است ولی سازمان بازرسی همچنان در حال رصد افراد حقیقی و حقوقی است که آن سال‌ها سودهای کلانی بدست آورده و خارج شدند. این کار فنی و تخصصی و زمان بر است اما همچنان بررسی‌ها ادامه دارد و در این زمینه از گروه‌های کارشناسی سازمان در حوزه بورس، بانکداری و بیمه و متخصصان بیرونی استفاده می‌شود.
https://akhbarbank.com/vdcbzsbw.rhbszpiuur.html
تازه ترین اخبار