۰
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰

ابهام در سرنوشت ارز دیجیتالی که ۹۹درصد ریخت

​زمانی لونا ۲۶ میلیارد دلار ارزش بازار داشت و دهمین ارز دیجیتال بازار بود اما حالا آنقدر ریزش کرده که همه سرمایه‌گذاران خود را به خاک سیاه نشانده است. چقدر احتمال دارد قیمت لونا برگردد؟
بنیاد لونا زمانی دبدبه و کبکبه زیادی داشت و خریدهای سنگین بیت‌کوین توسط این بنیاد هر روز تیتر یک رسانه‌های کریپتوکارنسی بود اما حالا آنقدر سقوط کرده که سرمایه همه کاربران پودر شده است. حالا سوال اصلی همه خریداران لونا این است که آیا قیمت این ارز دیجیتال برمی‌گردد یا نه؟ البته قبل از اینکه این سوال را بپرسیم باید ببینیم که چرا لونا به این روز افتاد؟

چرا لونا به این روز افتاد؟
بنیاد لونا برای پشتیبانی از استیبل‌کوین خود (UST) شروع به خرید بیت‌کوین کرد و بارها اعلام کرد قصد دارد حدود ۱۰ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کند. اما بعد از ریزش شدید بیت‌کوین سرمایه‌گذاران UST به طرز وحشتناکی دارایی خود را از این استیبل‌کوین خارج کردند و همین جرقه‌ای برای شروع ریزش لونا بود. قیمت ارز دیجیتال لونا براساس پذیرش بیشتر استیبل‌کوین UST افزایش پیدا می‌کند و بعد از ریزش UST لونا هم سقوط کرد. UST که همان استیبل‌کوین لونا است بعد از ریزش بیت‌کوین به محدوده ۴۳ سنت سقوط کرد.

جدا شدن یک استیبل‌کوین از دلار یکی از نادرترین اتفاقات در بازار رمزارزها است. این موضوع باعث شد تا بی‌اعتمادی شدیدی در بازار رمزارزها و به خصوص نسبت به لونا ایجاد شود و همین جرقه‌ای بود برای از بین رفتن ارزش لونا. دیروز هم اکانت توئیتر terra نوشت: بلاکچین Terra که در بلوک ۷۶۰۷۷۸۹ فعال بود رسما متوقف شد. ما شبکه را متوقف کردیم تا طرحی برای بازسایی آن ارائه دهیم. بروزرسانی‌های بیشتری در راه است. بایننس هم معاملات لونا را به تعلیق درآورد.

لونا برمی‌گردد؟
با اینکه بلاکچین لونا متوقف شده است اما دیروز سایت مشاوره سرمایه گذاری Investing Cube در گزارشی نوشت: «احتمال زیادی» برای بازیابی ارز دیجیتال لونا وجود دارد. به نظر می‌رسد که بنیاد لونا سفت و سخت پای ماجرا ایستاده و قصد دارد که قیمت لونا را برگرداند. اما چگونه؟

کلوین ماینا، تحلیلگر بازار رمزارزها در مصاحبه‌ای در این رابطه گفت: برای اینکه لونا دوباره بهبود پیدا کند باید ابتدا مشکل حل شود و بنیاد به وضوح نشان دهد که دیگر چنین اتفاقی نخواهد افتاد. من انتظار دارم که پس از اینکه UST دوباره به دلار متصل شد شاهد افزایش قیمت لونا باشیم. از طرفی تیم این ارز دیجیتال باید به سرمایه‌گذاران اطمینان بدهد که چنین اتفاقی هرگز نمی‌افتد.

اعضای بنیاد لونا هم در ریزش اخیر زیان زیادی کردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از اعضا بیش از ۴۵۰ هزار دلار در ریزش اخیر از دست دادند. از طرفی سرمایه‌گذاران هم با خطر از دست دادن خانه و از دست تمام دارایی‌شان مواجهه هستند.

اگر قیمت لونا را ۱۰۰ دلار در نظر بگیریم. کسی که ۱۰۰۰ عدد لونا خریده باشد باید ۱۰۰ هزار دلار دارایی داشته باشد اما قیمت لونا به زیر یک دلار سقوط کرد. اما حالا همان کسی که ۱۰۰۰ عدد لونا داشت تنها ۰/۳ دلار دارایی دارد.
https://akhbarbank.com/vdccxpq4.2bqpp8laa2.html
تازه ترین اخبار