ثبت افزایش سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی بیمه نوین

24 ارديبهشت 1401 ساعت 12:47

معاون پشتیبانی و امور اقتصادی بیمه نوین از نهایی شدن فرآیند ثبت افزایش سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی بیمه نوین از محل سود انباشته خبر داد.


به گزارش اخباربانک به نقل از روابط عمومی بیمه نوین، آرام رشیدی در خصوص نهایی شدن ثبت افزایش سرمایه بیمه نوین گفت: بر اساس رأی مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 18 اسفند 1400 مصوب شد تا سرمایه شرکت از مبلغ 2.624.000 میلیون ریال به 5.000.000 میلیون ریال افزایش داشته باشد که پس از پیگیری‌های صورت گرفته و طی فرآیند قانونی اکنون این افزایش سرمایه از محل سود انباشته به ثبت رسید.

وی با بیان این‌که اکنون بالغ بر ۹۰ درصد سرمایه بیمه نوین افزایش یافته است افزود: یکی از دلیل‌های انجام این افزایش سرمایه، الزام و تکلیف قانون بیمه مرکزی ج.ا.ایران به تمامی بیمه‌گران بوده است؛ اما از سویی دیگر از نقطه نظر سهامداری، دستاوردی، در راستای بزرگ‌تر شدن شرکت در بازار رقابت با سایر بیمه‌ها و بالارفتن ارزش بازار شرکت بوده که در نهایت فعالیت‌های بنیادی سودآوری برای شرکت به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه توضیح داد: این افزایش سرمایه از چند منظر برای بیمه نوین و سهامداران آن حائز اهمیت خواهد بود، با این اقدام توانگری مالی بیمه نوین در سطح یک حفظ خواهد شد و شرکت می‌تواند در حوزه کسب و کار خود، تعهدات سنگین‌تری را پذیرفته و به دنبال آن نیز از منظر درآمدی و کسب سود، به برنامه‌های آتی خود در حوزه درآمدی دست خواهد یافت.
از طرفی این افزایش سرمایه، صرف پیش‌برد اهداف توسعه‌ای و بالابردن اعتبار شرکت بیمه نوین در میان سایر شرکت‌های بیمه‌ای خواهد شد.

گفتنی است، مبلغ این افزایش سرمایه 2.673.000 میلیون ریال معادل 90/5 درصد بوده و تعداد سهام بیمه نوین را به 5.000.000.000 برگه سهم می‌رساند.


کد مطلب: 85538

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/85538/ثبت-افزایش-سرمایه-۵۰۰-میلیارد-تومانی-بیمه-نوین

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com