۰
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۰

پیش بینی افزایش تقاضای خرید سهام

وضعیت بورس با بررسی آخرین متغیرهای خارجی و داخلی و تحولات اقتصادی معنادار با احتمال زیاد افزایش تقاضای خرید سهام و اقبال گروه های کوچکتر و مشمول تورم از سوی یک کارگزاری پیش بینی شد.
پیش بینی افزایش تقاضای خرید سهام
به گزارش اخباربانک، بورس در حالی آخرین هفته اردیبهشت سال جدید را با صعود هفته گذشته شاخص به یک میلیون و 564 هزار واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره اوضاع روزهای قبل و بعد اعلام کرد: بازار هفته گذشته روند صعودی داشت و با توجه به تصمیم دولت در اصلاح سیاست های ارزی و یارانه همراه با اقبال نقدینگی به گروه های متاثر بود. در  سهعام کالایی نیز افت جهانی ها و دست اندازهای سیاست های داخلی، رکود نسبی را به همراه داشت و نفتی ها و نمادهای کوچک تر روندی بهتر داشتند.

بازارهای جهانی به نظر همچنان درگیر هیجان و بیش واکنش به هر طرف اخبار هستند. رشد هیجانی پس از جنگ اواکراین و افت های پی در پی پس از اجرای سیاست های انقباضی آمریکا و قرنطینه چین نیز حاکی از همین موضوع هست. به نظر می رسد در صورتی که وضعیت چین صرفا به دلیل قرنطینه های ناشی از همه گیری ویروس کرونا باشد با تسهیل این سیاست، می توان شاهد بهبود روند در بازارهای کالایی بود. هرچند بازار انرژی همچنان متاثر از جنگ اروپا و تحریم یکی از غول های نفت و گاز یعنی روسیه ملتهب باقی خواهد ماند.

بازار ارز نیز با رشد شدید قیمت ها پس از اجرای سیاست های اصلاحی توامان شد اما خبر مثبت سفر انریکه مورا تا حدودی از التهاب بازار کاست. هرچند اخبار می تواند مانع از رشد بیشتر قیمت دلار شود اما  بازار وزن بیشتری به تورم پیش رو خواهد داد و احتمالا رشد بیشتر نرخ ارز را تا تعادل ادامه خواهد داشت. بنابراین برای آینده بازار ارز باید منتظر افشای جزییات بیشتر بود اما به نظر می رسد مشکلات باقی مانده و تعارض منافع ناشی از جنگ اوکراین همچنان وضعیت حصول توافق در مذاکرات را مبهم باقی نگه خواهد داشت و در صورت ناامیدی بازار از نتیجه این مذاکرات، احتمال رشد بیشتر دلار و دیگر ارزها تقویت خواهد شد.

با این اوصاف در بازار سهام به احتمال زیاد همچنان گروه های کوچکتر و مشمول تورم و البته گروه های متاثر از حذف ارز ترجیحی مورد توجه خواهند بود و در گرو های بزرگتر نیز نفتی ها وضعیت بهتری خواهند داشت. گروه معدنی و فلزی نیز همچنان ابهامات زیاد دارند و دست اندازهای گوناگون در مسیر این گروه ها از تمایل سهامداران به ورود به این گروه ها کاسته است.

به نظر می رسد بازار با نگاهی به وضعیت تورم و چشم انداز رشد نرخ ارز در عمده گروه ها و نمادها، پرتقاضا باشد و با انگیزه ای قوی به مصاف مقاومت پیش رو برود.
https://akhbarbank.com/vdcdok0j.yt0kx6a22y.html
تازه ترین اخبار