۰
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۳

از فرش به عرش بورس

هر چند بازار سرمایه در روزهای نخست هفته جاری روندی نزولی داشت، اما در نهایت هفته را با صعودی چشم‌گیر به پایان برد و شاخص کل بورس از مرز بک میلیون و ۵۶۰ هزار واحد نیز گذر کرد.
به گزارش ایسنا، بررسی وضعیت بازار سهام در هفته جاری نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات با رشدی ۹۶.۹۷ درصدی از ۱۷۸ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال در هفته قبل به رقم ۳۵۱ هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

حجم کل معاملات این بازار نیز با رشدی ۱۱۶.۹۲ درصدی از ۲۷ هزار و ۱۶۱ میلیون سهم تا ۵۸ هزار و ۹۱۹ میلیون سهم افزایش یافت.

ارزش معاملات در بازار اول سهام در هفته جاری رشدی ۱۰۰.۳۱ درصدی را تجربه کرد و از ۵۹ هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال به ۱۱۸ هزار و ۴۹۷ میلیارد ریال رسید. ارزش معاملات در بازار دوم سهام نیز ۸۹.۸۸ درصد افزایش یافت و از ۶۸ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال تا ۱۲۹ هزار و ۴۰۶ میلیارد ریال افزایش یافت.

ارزش معاملات بازار بدهی ۳۸۲.۷۰ درصد صعود کرد و از ۳۴۶۸ میلیارد ریال تا ۱۶ هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال افزایش یافت. همچنین ارزش معاملات در بازار مشتقه توانست ۵۷.۸۷ درصد افزایش یابد و از ۲۸۸ میلیارد ریال به ۹۵۵ میلیارد ریال برسد. صعود چشم‌گیر شاخص‌ها شاخص کل بورس در هفته جاری با ۳۴.۷۳۲ درصد افزایش از یک میلیون و ۵۲۹ هزار واحد در هفته قبل به یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحد در هفته جاری رسید.

شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۳.۷۷ درصد افزایش یافت و از ۴۲۲ هزار و ۴۷۴ واحد در هفته قبل تا ۴۳۸ هزار و ۴۱۰ واحد صعود کرد.
https://akhbarbank.com/vdcfetdc.w6dtyagiiw.html
تازه ترین اخبار