ارزش تتر در برابر دلار کاهش می یابد

22 ارديبهشت 1401 ساعت 13:00

بزرگترین استیبل کوین جهان در روز پنجشنبه با تشدید فروش ناگهانی و یکجای بازار رمزارزها ، به زیر یک دلار آمریکا کاهش پیدا کرد.


در ساعت 2:55 AM به وقت ET (06:55 گرینویچ)، تتر بیش از 2.5 درصد کاهش پیدا کرده است و در لحظه انتشار این مطلب ،با قیمت 0.9626 سنت معامله می شود.

فعلا هیچ شرح و توضیحی در رابطه با کاهش قیمت تتر منتشر نشده است که آیا سرمایه گذاران حاضر به فروش تترهای خود با تخفیف هستند و یا خیر. این درحالیست که دنیای ارزهای دیجیتال در چند روز گذشته با سقوط استیبل کوین ترا یو اس دی (UST)، سومین استیبل کوین بزرگ جهان و رمزارز LUNA ، غافل گیر شده است.

برخلاف ترا یو اس دی (UST)، مالک و صادرکننده تتر، صرافی رمزارز Bitfinex، همیشه بر این باور بوده است که تتر کاملاً توسط ذخایر دلاری پشتیبانی می‌شود. در مقابل، ارزش TerraUSD توسط ذخیره‌ای متشکل از بیت‌کوین پشتیبانی می‌شود که در این هفته قیمت آن به کف ۱۷ ماهه خود سقوط کرد.

تتر به طور گسترده ای در دنیای ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد و حامیان رمزارزها،  دارایی های دیجیتال خود را از طریق تتر تبادل می کنند.

نهاد های مقرراتی و مالی در جهان در گذشته در رابطه با استیبل‌کوین‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند که  ممکن است آنها نتوانند به وعده‌های خود مبنی بر ثبات همیشگی عمل کنند.
 منبع:investing


کد مطلب: 85514

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/85514/ارزش-تتر-برابر-دلار-کاهش-می-یابد

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com