۰
بانک مرکزی درراستای سیاست‌های تشویق فرزندآوری، طی بخشنامه‌ای دستورالعمل پرداخت وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به خانوارهای دارای فرزند سوم را به شش بانک کشور ابلاغ کرد.
به گزارش اخباربانک، بانک مرکزی درراستای سیاست‌های تشویق فرزندآوری طی بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک، پرداخت وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به خانوارهای دارای فرزند سوم را ابلاغ کرد و براین اساس تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانواده) با بازپرداخت حداکثر ۲۰ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن که در سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می‌شوند به میزان ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

مهم‌ترین شرط پرداخت این وام داشتن سه فرزند است. مشمولان وام ۲۰۰ میلیونی ودیعه مسکن خانوارهایی هستند که صاحب فرزند سوم شده‌اند و اگر خانواده‌ای از سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم و بیشتر شده باشند، می‌تواند به شعب بانک‌های اعلام شده مراجعه و تقاضای وام ۲۰۰ میلیونی کند.

سهمیه هر بانک برای اعطای تسهیلات یاد شده مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان تعیین شده و ۶ بانک عامل در مجموع ۹۰۰ میلیارد تومان وام ودیعه، خرید یا ساخت مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی راپرداخت خواهند کرد.
https://akhbarbank.com/vdcfxjdc.w6dt1agiiw.html
تازه ترین اخبار